tisdag 26 juni 2012

om igårdagen

Igår var det måndag och jag var iväg och gjorde undersökningen där de skulle se efter om det var cancer på flera ställen. Skulle vara där kl 9.30 och Marie följde med mig. Vi fick snabbt gå in och de satte in en nål sen fick jag ligga i en säng och dricka vatten efter ett tag så skulle de spruta in en radioaktivt vätska då fick Marie gå ut till väntrummet. De sprutade även in sockerlösning. Efter det skulle jag ligga helt still i ca 30min. Sen skulle jag dricka ännu mera vatten. Då var det dags att ta bilderna kl 11. När de körde igång så känner jag hur det börjar värka som tusan på vänster sida och tårarna bara rinner så jag säger till dom att detta fungerar inte det gör så ont. En annan snubbe kommer in och undrar om jag verkligen har ont så det inte är att jag är rädd. Då säger den sköterska (kille) att jag har ont. De ringer upp till avd så nån får komma ner och ge morfin så länge får jag lägga mig i vilorummet så skulle de prova igen kl 12. Sköterskan kommer ner och ger morfin och det kändes väl ok lite smärta försvann. Så gör de ett nytt försök. Ligger där på britsen och det känns väl ok. Men efter några minuter så kommer värken tillbaka så då får sköterskan komma ner igen och ge mig mera morfin. Jag har fortfarande värk men ligger och räknar till 60 sammanlagt 17gånger för att ha koll på tiden. Klarade av det. Sen fick jag gå till ett vilorum för jag var lite snurrig och de fick hämta in Marie. Sen gick vi och satt ute och väntade på Stefan som skulle hämta oss. Vi åkte och Marie bjöd på lunch/bruch fick ju inte äta något innan undersökningen så jag tog en kebebtallrik. Efter det följde jag med Marie hem och var där hela dagen. Fick jordgubbar och jordgubbssaft av Robban som han hade kokat. Resten av kvällen låg jag i soffan och mådde dåligt tippar på morfinet som gjorde illamåendet kunde inte röra mig var rädd att då måste jag kräkas. Men klarade mig från det igår, imorse trodde jag ju att det var över men så fel jag hade. Då blev jag tvungen att göra det. Ligger fortfarande kvar i sängen ska försöka hoppa in i duschen snart badkaret var de och hämtade igår. Idag händer väl inte så mycket har inga sjukhusbesök idag......

2 kommentarer:

  1. Men så jobbigt att du fick så ont av att ligga still. Hoppas verkligen att du inte får nå mer tråkiga besked, nu tycker jag det räcker med det! Skönt att du kan vara hemma och vila idag och slippa sjukhuset. Kram på dig.

    SvaraRadera
  2. Oj, låter som det var en riktigt jobbig undersökning för dig. Vilket "stolpskott" till sköterska (eller vad han nu var) som inte trodde på att du hade ont...man kan ju undra hur dum man får vara.....Men, skönt att du iaf fick morfin även om det inte tog bort smärtan helt. Jag hoppas att du inte behöver göra så mycke mer jobbiga undersökningar nu. Å sen håller jag tummarna för att du inte får några fler tråkiga besked!!
    Kramar från Charlotte

    SvaraRadera