torsdag 4 april 2013

4 April

Jag har ingen bra överskrift så det får bli datumet.

Igår var det onsdag, då kom Challan hit på besök, hon hade köpt med sig mackor från Nisses, va hette den nu, det var iallafall västerbottenost, potatischips, sallad o vad det nån skinka av nåt slag, hette den kanske vindelsmacka?? den var god iallafall  =) sen hade hon köpt  biskvier, Patrik fick min när han kom hem =) tiden gick så fort när hon va här. Hon hjälpte mig värma Pontus lunch, ge katten mat, plocka in i diskmaskinen =)  Tack för hjälpen.

Senare på eftermiddagen blev jag jätte trött, Pontus o jag såg på smurfarna på netflix, jag somnade, sov från o till, sen efter maten somnade jag oxå, vet inte när jag vaknade.
Hade riktigt ont i benet igår det var en nerv som var jobbig, ville inte ge sig.

På måndag ska jag få träffa en läkare, läkare nr 8. En sköterska ringde igår o sa det (en av de trevliga sköterskorna) och då sa jag att jag är så less på att träffa alla dessa läkare, alla säger olika saker så man vet inte vem man ska lyssna på, den ena säger att jag ska in var 3dje vecka för att få detta mot skelettet o den andre sätter en tid om 3 månader. Sköterskan tyckte oxå att det var konstigt, o hon såg att jag hade haft oturen att träffa så många läkare, hon förstod inte hur läkarna har tänkt. Den läkare som jag nu ska träffa hör inte till gynonkologen, men hon kanske kan något om denna smärta, vi får se på måndag. Så det blir en heldag på måndag, kl 10 ska jag ta blodprov som tar 2 sek, sen vänta till kl 11 för att träffa läkaren, och hur lång tid kan det ta, 30-45 min kanske, sen ev vänta om jag inte får detta mot skelettet efter läkarbesöket, annars så skulle jag få det efter jag hade varit hos kuratorn o där har jag tid kl 13-14, så jag vet inte när jag får komma hem på måndag.

Hade vunnit en skylander på tradera till Pontus, som skulle ha kommit fram innan han fyllde år, men nu gjorde den det inte för jag fick från posten att det saknades porto så jag var tvungen att lösa ut det, 22kr blev det, 12 kr för porto och 10kr för deras avgift. Mailade henne o frågade i förra veckan om hon hade satt på frimärken, å ja det hade hon gjort. Idag kom paketet och man ser inga märken efter några frimärken. Kollade då hennes omdömen, då har det hänt samma sak med en annan, hon fick oxå lösa ut paketet fast hon hade betalat frakt, skrev till denna säljare igen o skrev att jag hade kollat på hennes omdömen o samma sak hade hänt förut med en av hennes affärer o det tyckte jag va konstigt. det hade kostat mig lika mycket o köpt en ny efter detta sammanlagt har jag betalat 123kr för gubben. Ska se om hon erbjuder sig att betala tillbaka för jag skrev att man ser inga märken efter några frimärken...


Igår hade jag ju tänkt sticka klart tröjan, har 4 varv kvar, men så blev det inte, ska försöka sätta mig sen o sticka klart.

Väckte idag den glade 17 åringen kl 12.15 alltid lika glad.
Funderar på att börja redan nu med maten, ska göra köttfärsås o pasta in i ugnen, det blir som en gratäng, då är den ju klar när Patrik kommer hem vid 17. Fast jag är sugen på amerikanska pannkakor, ska kolla hur mycket mjölk som behövs, för köttfärsen håller ju sig tills imorgon, Patrik plockade fram den från frysen igår kväll. Han försov sig imorse, han åkte hemifrån kl 8.20.

Vad var det mer jag skulle skriva om. Har börjat känna mig svagare i benen inte konstigt när jag inte kan gå så långt utan hjälp medel. Ska få en rollator att ha hemma nu. Och tror att jag kommer att försöka gå mer ute nu när det blir lättare att gå när det inte är nån snö på marken, har tänkt att kanske värken jag får efter jag har varit på maxi som ex, kanske är träningsvärk, så då kanske jag ska ut o promenera dagen efter oxå, det jag har det svårt med är att ta mig för att gå ut, för jag vet hur jobbig trappen är när jag ska in igen.  Hörde att det skulle bli snö i helgen, det får vi hoppas att det inte stämmer.

Något annat som har hänt idag....... nä.  Värk som vanligt har sovit dåligt för värken i vänster ben, o rygg. Igår lyckades jag ryka bort morfinplåster, så vi bytte ut alla ( Challan hjälpte mig) för det var den som var 100 som jag lyckades ta bort.

Till sommaren ska jag ta ut mina semesterdagar som jag har kvar från förra året, en liten extra inkomst då, det kan behövas om man ska vara i husvagnen hela sommaren, och jag hoppas verkligen att det går att man inte får mer ont eller att det blir nåt annat skit, det skulle inte förvåna mig. Just nu lutar det mot Gullvik, nära sjukhuset o det är ju bra. Ska kolla upp vad det kostar att vara där en månad. Kanske man kan få ett bra pris om man säger att vi ska bo där x antal veckor. Jag tycker att man borde få ett bra pris, men det är jag det, så tycker väl inte dom.  kollade vad det skulle kosta att bo x antal veckor på gullvik o det skulle gå på över 9000kr halv dyrt.....

nä nu ska jag gå och kolla vad vilken mat jag ska laga.


hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar