lördag 27 april 2013

Denna vecka har gått fort

Denna vecka har rusat fram, har inte hunnit med riktigt.
På tisdagen så kom det 4 st från avanserad hemsjukvård, 1 läkare, 1 sköterska, 1 arbetsterapeut och en till som ska lära sig yrket tror jag, hon sa knappt nåt. Patrik var ju oxå med. De pratade om vad de gjorde, hur de kunde hjälpa mig, de var väl här 1 timme. Sen på torsdagen så skulle arbetsterap,, o en sköterska som ska ha mig som sitt "ansvar". Arbetst. hade med sig e duschpall, hon gillade inte den jag hade fast jag tycker att den har fungerat bra, sen en upphöjning på toan med armstöd. Sen hade hon med ett papper som jag ska fylla i en ansökan om en ramp + dörröppnare, så det ska jag få kvartersvärden att skriva under.
Sköterskan tog blodproverna på mig, så då slipper jag åka in så tidigt på måndag till sjukhuset o ta dom, då åker jag istället kl 13 in till sjukan. Ska då träffa läkaren, o måste även komma ihåg att de måste förlänga min tid för sjukresor, den går ut nu sista april sa de när jag ringde o beställde sjukresan i torsdags.
På tisdag ska jag ev få cellgifter står det på kallelsen. Det får jag väl veta på måndag när jag träffar läkaren.

Vad har annars hänt i veckan.. Jag hade besök av Challan visst va det i onsdags, jo jag tror det. Sen har det inte hänt så mycket mer.

Idag kom Åsa förbi o hälsade på, hon hade med en badrock till Pontus o badbyxor, o 2 vinterjackor till nästa vinter.
Pontus o Patrik var på badkalas, Wilma o Rasmus hade sitt kalas där, jag stannade hemma.

Imorgon är det söndag, då ska jag, Patrik, Pontus, Stefan o Marie åka och äta kinamat. Fick pengar på alla hjärtansdag av Sophie m familj o Karin m familj, så nu tänkte vi gå ut o äta. Pontus säger ju att han älskar kinamaten, men det är glassen som man får sen han älskar  =)


Nån har spillt nåt på tangenterna, så vissa bokstäver måste man trycka hårt på, speciellt N.


Inget bra på tvn är det heller.


Just det Helena från jobbet var ju förbi en sväng idag, hon hade med sig lite stoppning som jag kan fylla kuddarna med, har inte börjat sy än, måste ha mer stoppning, ingen annan som har stoppning liggandes hemma som ni vill bli av med? jag tar gärna emot eller köper av det. Ska försöka ta mig in till stan snart o kolla efter det.

Ingen som vill köpa en bäddsoffa?? jag kan skicka en bild på den om nån vill se, vi gav 300kr för den, skulle vilja ha det för den, men kan gå ner lite i pris, skulle behöva bli av med den ganska så snart..

Idag åt jag tonfisksallad som jag gjorde i torsdags o den var JÄTTE god idag,
Se kom jag ju på att Erika bjöd på mat i tisdags, torsk i äggsås, och det var oxå jättegott, ska försöka mig på att göra det en dag. Nu blev jag sugen på Nancys tonfisksås, den är ju så god, provade att göra den för några år sen, men det blev nåt helt annat....kanske man ska våga testa att göra den igen, det borde finnas nåt recept på nätet....


Nu ska jag se om Patrik har lust att se nån film, han sitter o spelar nåt spel han lånar av Stefan.

Hoppas ni har/har haft en trevlig lördag.

Hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar