tisdag 30 april 2013

Läkarbesök idag.

Idag var jag på läkarbesök, Patrik följde med mig. Hon frågade hur jag mådde lyssnade på lungorna gjorde en syn undersökning ja kollade det mesta.
Det blev tal om cellgifter det har jag varit inställd på att det skulle bli det.
På 4 veckor så kommer jag få cellgifter 1gång i veckan men kommer att vara ledig en vecka. Så det var ju bra. Jag varjuju orolig att jag skulle få ligga inne en vecka o få cellgifter o sen vara ledig en men så blev det ju inte.
När läkaren hade sagt sin plan så frågade jag om sommaren våra planer med husvagnen. Hon sa att hon kunde ringa dom iveckanövik o höra om jag kan få cellgifterna där eller om man skulle ta en paus under sommaren. Så det känns jätte bra att det kommer bli husvagn i sommar.
För när hon sa att jag skulle få cellgifter under sommaren så trodde jag att det var kört med husvagnen.

När jag skulle hem så ringde sköterskorna efter en sjuktaxi. Jag satt o väntade o väntade. Efter 45min gick jag o frågade henne i receptionen där nere att jag hade nu väntat i 45min o jag undrade vart min bil var. De skickade en nybbil så jag var hemma vid 16.30 då var jag helt slut i benen. Trappan upp va den längsta som jag har gått i kändes det som. När jag kom in höll jag på att ramla hade ingen ork alls i kroppen men som tur va fick jag tag i hatthyllan .

Efter vi åt så har jag sovit det blev lite gående idag och det känner jag av nu i ben o rygg.



Igår va det söndag. Då använde vi pengarna som jag fick av Sophie m familj o Karin m familj. Då åt jag,Patrik,Pontus,Marie o Stefan på Kina. Så jag tackar igen för pengen . Vi åt gott o hade en trevlig stund. Men jagtackarsaknade några saker på buffen . Jag testade en grej med kyckling det stod att den skulle vara stark o det vadetden tyckte jag.


Ska nu försöka somna om ska vara på sjukhuset imorgon kl 9 för då ska jag få cellgifterna. Första omgången. Det är inte säkert att man tappar håret det är olika till person till person så vi märker ju om det lossnar.
Nästa vecka kommer min syster hit Maria o hennes son Anton de ska vara här under veckan. Nu blir det ju en dag som jag får cellgifter men jag tror att det kommer att gå fort inte en hel dag som förut men det märker jag ju oxå sen.

Nä nu ska jag sova.


Hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar