onsdag 3 april 2013

2 April

Igår var det 1 april, blev inte lurad vad jag vet om. Som alla hjärtans dag så har jag dåliga minnen om 1 april. Det var 2009 och det var den dagen som jag blev opererad. Den morgonen var jag lugn, var inte orolig eller rädd, förrän de hade rullat in mig i korridoren innan alla op salar, där de har olika sängar parkerade. Där förstod jag att detta var på riltigt, de ska operera bort cancer som jag har i livmoderhalsen. Fick nästan panik där, så de blev tvungna att ge mig lite lugnande.
Jag hade tur att jag var första op den dagen. Kommer ihåg att det tog en stund innan allt var ditsatt, honn som skulle sätta ryggbedövningen, var inte den bästa, hon fick sticka några gånger, men när det väl va gjort så går det fort att bedövningen tar.
Det kom en tjej  ner springande (studerande) som frågade mig om hon fick vara med under op och titta på, så det fick hon va. Efter det somnade jag.
När jag vaknade så var man halvt borta. De körde upp mig på rummet, där väntade Patrik o Lissan oxå tror jag eller om hon kom senare. Jag var som borta till och från under hela kvällen, kommer ihåg att jag blev dålig o va tvungen att kräkas både på kvällen o morgonen och det gjorde ONT.
Så nåt bra 1 april minne har jag inte. Nu är det 4 år sen. Ärret på magen ser man inte så mycket av, fast nu är jag så uppsvälld så det kanske gör så att det inte ses så mycket.


Annars igår 1 April 2013 så hände det väl inte så mycket, vi var hemma jag o Pontus. Jag satt o stickade lite, Helen försökte lära mig hur man gjorde knapphål när man stickar, men jag fattade inte så det slutade med att vi la ner stickningen för den kvällen. Tror jag var trött o hade ingen ork.

Jag o Patrik frostade av frysen, det var mycket is.Men nu är det gjort, så rensade vi ut lite oxå, gamla matlådor, mat. Nu är frysen is fri.


Jag tycker att det jag gjorde inte va så farligt när vi frostade av frysen, men så fel jag hade, ondare i ryggen fick jag.

Var hos kuratorn idag, tog upp en del saker, ska söka en annan fond nu, ska få en rollator som jag kan ha inne, kuratorn hade talat med sjukgymnasten om att jag hade småpratat om det, o frågade mig idag om jag hade tänkt nåt mer om det, så det sa jag att det hade jag gjort, för nu tar jag min stol om jag har för ont att gå. Sen sa jag att jag skulle ringa arbetsterapet om en ramp när man ska in med rollatorn när man ska in, och nästa vecka ringa dietisten för han va ledig denna vecka. För vågen går upp och upp.
Ska tillbaka till kuratorn på måndag. När jag var klar hos henne gick jag till sköterskorna och sa att jag vill ha en läkartid, vill träffa en läkare, hon kollade mina uppgifter o jag sa att ena läkaren sa att vi ska träffas var tredje vecka medans den andre har satt en tid om 3 månader, och läkaren som sa var 3dje vecka sa att jag ska få detta som stärker skelettet var 3 dje vecka. Därför så täta träffar.
Då skulle jag sitta och vänta på en annan sköterska, då sa jag att jag måste gå, hade patrik o pontus som väntade o patrik skulle tillbaka till jobbet o jag o pontus skulle till Birgitta, så en sköterska skulle ringa mig.

Vid halv 5 ringde en. Så på måndag kl 10 ska jag ta blodprov, kl 11 ska jag ev få träffa en läkare, kl 13 ska jag träffa kuratorn och sen ska jag få skelettstärkande grejen oxå nångång. antingen efter läkarbesöket eller efter kuratorn, det blir spännande att se hur detta går. En HEL dag på sjukhuset nästan, det som är drygt är ju väntan mellan allt. Efter blodprovet hinner jag ta en kaffe tills kl 11 när jag ev ska få träffa en läkare, hos läkaren tar det kanske 30-45min, då hinner jag luncha på kristallen, men om jag inte får träffa en läkare så har jag 3 timmar som jag måste hitta på nåt. Vi är inte där än... Ska komma ihåg att ringa på torsdag o boka en sjukresa.


Lagade maten idag, det blev ris & korvstroganoff, den blev riktigt god måste jag säga.
Imorgon är det onsdag, hoppas att jag kommer kunna röra på mig. Challan ska komma o hälsa på, fast vi har inte sagt nån tid, får ta och sms henne, lite sent att ringa nu  =)

Ikväll är jag pigg, men ska gå o borsta tänderna och sticka det sista på tröjan, halskragen, har 9 varv kvar, sen ska jag sy öronen, svansen, ögonen, benen och sy fast knapparna, så KANSKE att ni får se en bild på resultatet imorgon.  =)


Hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar