lördag 30 mars 2013

Påsk

Påsk är det, igår åt vi påskmat, idag åt vi grillat, imorgon ska vi äta påskmat och sen blir det inget mer. Hade ju kunnat äta påskmat idag, men det blev andra planer.

Har varit lite trött idag, Pontus åkte till en kompis Noah och lekte, jag och Blixten satt i soffan o tittade på tvn o somnade. Vaknade av att Patrik väckte mig att Peter, Johanna o Allis kom. De var förbi en snabbis innan de skulle till Peters föräldrar. Vi fick en påse muffins som Peter & Allis hade bakat  =)

Vid halv fem åkte Patrik o hämtade Pontus, sen så grillade vi, det blev fläskfile grillad denna gång, klyftpotatis, grillade tomater o lök, det var gott.

Efter maten har jag bara suttit i soffan o inte gjort något, jo pratat i telefon har jag gjort.


Har ju lyckat spara ut naglarna, men nog tusan så gick höger tumnagel sönder, så jag blev tvungen att fila ner en bra bit, ändå har jag på 2 lager med nagellack så att de inte ska gå av/sönder, få se hur länge de andra håller.


Nu är det 1 år sedan som jag började få lite ont i ryggen, hade ju lite ont när jag vaknade men sen gick det över efter nån timme. Tiden går fort. Ett år med värk i ryggen, ja en paus där under sommaren hade jag ju under juli o augusti, hoppas att jag kan få en paus denna sommar oxå, att det är solen/värmen som är medicinen. Det skulle vara så SKÖNT.......


Ingen som vill köpa en bäddsoffa?? vi köpte ju en till killarnas rum, men den är förstor så man kan inte bädda ut den, så då är det onödigt att ha en bäddsoffa som man ändå inte kan bädda ut, vi gav 300kr för den, så vi säljer den för 300kr. Kanske till stugan behövs en bäddsoffa =) eller gästrummet.....


Imorgon är det söndag, Patrik skulle visst iväg o hjälpa sin bror att flytta nångång under dagen..


Ingen som har lust att åka till Lycksele och gå på dollarstore nån dag?? jag skulle vilja åka dit, om vi är några så blir det ju inte så dyrt med bensin, en liten dagstur =) kan ju vara trevligt. Säg till om ni vill... man kan nog oxå åka tåg dit tror jag, så annars kan man ta tåget dit oxå.


Har faktiskt inte ätit så mycket godis idag, bara några bitar har det blivit.


Nu har jag inget mer att skriva om.

Hoppas ni har haft en trevlig påsk iallafall.


Hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar