lördag 2 mars 2013

Fredag 1 Mars

Denna natt har inte heller varit den bästa, fick till slut ta extra medicin för att få sova något, men vaknade vid 6.15 ca av värk, sen kom Patrik med saft som han ger mig innan han åker till jobbet, så tog jag dagens dos av mediciner. Hade ju sen hoppats på att få somna om, nä då vaknar ju Pontus 6.45, bara för att han är ledig o får sova så vaknar han tidigt. Han sätter sig i soffan där jag redan ligger o kollar på bolibompa. Sen efter en liten stund spelar han tvspel då halv sover jag, fast han pratar hela tiden med mig om vad han gör, han är som rolig. När kl är 8 säger jag att nu är det dags att fika. Han säger att jag ska stanna i soffan. In kommer han med denna bricka med 2 mackor, ett glas oboy o kaffe från kaffemaskinen. Inte alla som får frukosy serverad =)

Min frukost.

Efter vår frukost klädde vi på oss, och såg på tvn. Jag körde igång en maskin med tvätt, förstår inte att denna tvättkorg aldrig vill bli tom...
Men vid 11.30 så kom Karin.Å. från jobbet förbi. Hon hade med sig denna fina bukett med vita tulpaner, sen hade hon köpt fika på Nisses, som vi fikade upp. Vi satt och surrade ett tag, det var mycket trevligt. Men sen var hon tvungen att åka. 



 
Tulpanerna


Jag har börjat sticka en sån här tröja, fast bebisen har inte kommit ännu, den kommer under juni månad, fast jag kommer att ha med gula/svarta armar istället, vet ju inte om det blir en pojke eller flicka. Så gult kan ju båda könen ha...
Söt va.
Jag har stickat ganska långt, ska snart maska av för armarna. Det fanns en till gullig tröja i beskrivningen med en giraff, men jag valde den här tillslut.



Idag blev det klyftpotatis o fläskfile till middag, jag hann börja med maten innan Patrik kom hem, jag skalade potatisen o gjorde potatisklyftor o la dom i kokvattnet. Plockade ur diskmaskinen oxå, som tur va så var det inte mycket grejer i den, hade destomer som skulle in i diskmaskinen.

Sen har vi inte gjort så mycket mer ikväll, har stickat på tröjan, Pontus ville se gladiatorerna så det gjorde vi, jag drack lite smoothie, det gör jag nästan varje kväll =)   det är så himla gott.


Nä ikväll hoppas jag få sova lite mera, men har haft en del värk i benet idag o ryggen. Läkaren ringde ju imorse och han sa att ökningen av plåstret kanske märks om 12 dagar sen ökningen så i helgen söndag har det gått 12 dagar så vi får se då om jag känner nåt då. Jag sa att det hade blivit lite bättre i benet till och från, men jag ska ringa dom nästa vecka och säga om det har blivit nån förbättring.


Nä dags att avsluta en ny dag imorrn.


Hejsvejs




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar