fredag 15 mars 2013

En vecka....

Denna vecka har gått fort. I måndags så var jag hos kuratorn vid kl 13. Som vanligt så går tiden så snabbt men hon fick en lista på saker att kolla, dels att jag ska få prata med en dietist o sen hade jag ju sökt läkarn i förra veckan för jag skulle ju tala om hur värken är o jag har inte hört något. Sen var det nåt mer hon skulle kolla upp.
Sen när jag skulle be en sköterska beställa sjuktaxin så kom en sköterska som skulle ringa mig,frågade hur  det var,så jag sa värk fortfarande dygnet runt. Hon skulle prata med läkaren o höra av sig till mig.
När jag kom hem så somnade jag. Sov tills Patrik kom hem o pontus. 

På tisdagen vad gjorde jag då...... Kommer inte ihåg vad jag gjorde. Pontus följde Love hem o lekte.

igår onsdag sov jag länge,vaknade av mobilen som ringde. Erika kom sen över på en kaffe sen vid 15 kom Pontus o Oskar, Robban hämtade dom på fritids o lämnade dom här så de fick leka. Sen åkte väl Oskar hem vid halv sju så de hann leka ett tag. Jag satt o stickade lite. Har hunnit sticka tjocksockar tillOskar o Maja glömde ta kort på dom.
Nu stickar jag på bebiströjan igen är inne på armarna.

Idag har jag varit o fikat med Patriks mamma o Otto vi var på MEKKA o fikade har aldrig varit där. Otto bjöd mig på fikat, så tack så mycket :  efter fikat åkte vi till maxi, jag hade skrivit upp några saker som jag skulle ha men det blev lite mer. Det var jobbigt för kroppen idag men försöker att inte klaga, satte mig några gånger på rollatorn o viöade mig. Väl hemma så bar Otto upp påsarna jag hade nog med att klara av att komma upp själv. Var helt slut i benen så då börkade jag ju grina så slut va jag. Otto bar in påsarna i köket o erbjöd sig att hjälpa mig packa upp men jag sa att jag fixar det bara jag får ditta en stund. Ångrar i efterhand att jag inte tackade ja för det tog över 1timme för mig att packa upp, men de hade nån som skulle hälsa på som redan va hos Birgitta så jag viöle inte att hon skulle få vänta ännu längre.
Pontus blev hämtad av Sophie så han följde dom hem fick mat o han fick gå med dom på innebandyn som de hade idag. Har inte lärt mig att han har innebandy på torsdagar..


Imorgon är Pontus ledig med mig sen är det dags för hans kalas på Fantacy Land. Alla ser framemot det så det ska bli jätte roligt. Först åker vi o äter hamburgare på donken vi åker så vi är där vid tre tiden. sen äter vi o sen åker vi till fantacy land och är där till kl 18. De får fika vid kl 17. Sen när vi åker hem får alla en godispåse som jag har köpt idag. Så det är Pontus och fem kompisar som han har bjudit.


Sen måste jag tacka Helena som har fixat detta vet bara inte hur jag ska kunna tacka henne....

nu ska jag försöka sova.
om det är en masda stavfel så är det för att jag skriver från mobilen.


Just de läkaren ringde idag så klart hade jag mobilen i väskan så jag hörde den inte. han talade in ett meddelande att han kan inte höra av sig varje vecka till mig, jag ska öka plåstrena nu till 150mg o så avslutade han meddelandet med att jag ska höra av mig igen nästa vecka om hur värken är.. från att ha sagt jag kan inte ringa mig varje vecka så ska jag ändå ringa nästa vecka... man blir mer o mer förvirrad.



hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar