måndag 25 mars 2013

Helgen är över

Den här veckan har gått fort.
I fredags så åt jag soppan som jag fick av Nancy, det var bara jag som gillade den så jag fick mycket soppa  =)  mig gjorde det inget. Annars så var vi hemma pga Pontus hade varit dålig i magen.

Igår lördag, ja vad gjorde jag då, vilade en liten stund hann jag göra, sen kom Marie & Stefan förbi, för patrik & Stefan skulle åka o lämna tillbaka en snöslunga som de inte gjorde. Då var Marie här så vi satt och surrade lite =)  alltid lika trevligt.

Patrik gjorde maten, klyftpotatis o fläskfile, ovanligt!!!!!  men nästa helg så blir det ingen klyftpotatis o fläskfile, för vi ska äta påskmat, vi kommer inte ha så mycket bara prinskorvar, köttbullar, ägg, potatis, leverpastej, lax, rödbetssallad o påskmust, kanske att Patrik köper en liten skinka han va lite osäker.
Sen på kvällen gick patrik ner till Johan o spelade tvspel, då kom Maria upp till mig, vi satt o tittade på tvn och surrade o åt ostbågar, det är oxå alltid lika trevligt..

Imorgon ska jag o Erika åka o kolla i secondhandbutiker, nu vet jag inte riktigt vad vi bestämde, jag pratade med henne sen rngde hennes vanliga telefon, efter att ha väntat att hon  skulle komma tillbaka efter 25min la jag på, men vi skulle åka efter kl 11 iallafall.

Iveckan blir det sen att handla dels maten, sen på torsdag så fyller Pontus 7år så då ska vi baka. Patrik ville att vi skulle baka silviakakan, så den ska jag baka, sen blir det köp kakor om jag inte får ett litet bakil, Men på onsdagen ska jag göra tårtan, där ska han ha en ninjagobild som han har valt själv, sen ska det vara hallon och nonstop på den.
Pontus kommer att vara ledig på torsdagen så man kan komma när man vill, utan mellan 17-18 för då äter vi. Vi har att den som fyller år får bestämma vad vi ska äta, nu vill han ha varma mackor, ska fråga han imorgon igen en sista gång vad han vill ha för mat.
Måste kolla paket oxå till han.Men han önskar sig mest lego. Ska kolla efter byxor till han oxå, han växer som bara den, så storlek 128 i byxor är det som gäller, fast det beror på vart ifrån man köper byxorna. Sen skulle han behöva nån skjorta oxå o strumpor, ja nästan en ny garderob behöver han.....
Han ska få en grej av min syster Maria som jag vet att han kommer bli glad över, var själv inne på att köpa en sån, men hon hann före. Kanske man ska köpa ritpapper, det är något som går åt här.
Jag var inne på en surfplatta där man kan ha en massa inlärningssaker, matte, stavning osv men de kostar en del, maxi hade en för 800kr. Han håller mycket på att räkna olika tal eller säger jag vet vad 5+4 är så det är kul att han visar intresse för det.

Idag har jag försökt bygga ihop en rymdstation av lego, har knappt kommit halvvägs, vi har så mycket lego så man hittar inga bitar, sen va det många konstiga bitar som man ska ha o de hittade jag inte, hade tur att vissa bitar fortfarande sitter ihop av vissa grejer som ska vara på stationen. Sen har jag rymdraketen att bygga oxå. Jag får bygga lite i taget, det är inte så bekvämt att sitta på golvet, man får ont i rumpan o ondare i ryggen, men ändå så skönt att komma bort från soffan, nu hoppas jag att jag inte känner av detta imorrn. Det märker jag väl.

Har skypat med Lissan ikväll, hon har fullt upp, nu jobbar hon i en skobutik, tror hon trivs bra där, måste vara en stor skillnad från att ha jobbat med kläder x antal år o nu jobba i skoaffär, det är ju bra att prova på lite annat.  Sen kom Fredrik hit oxå, han jobbar ju i Norge, han sover här i natt. han ska byta lägenhet till en 1a så han ska flytta under denna vecka.

Är väldigt pigg nu, jag somnade i soffan mellan 15-16.30 så jag är inte trött. vad mer kan jag berätta........

Nä jag har inget mer som jag kommer på.


hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar