tisdag 26 mars 2013

En fullbokad vecka

Idag vaknade jag 10.30 när Erika ringde o väckte mig, vi skulle in till stan och kolla i secondhandbutiker, som tur va skulle hon hämta A-L kl 11 på kyrkis o sen ge henne lunch så vi skulle åka vid 11.45.
Det är som när jag ska iväg på något så sover jag länge, annars så brukar jag vakna tidigare, om jag inte har haft en hemsk natt med värk.

Vi åkte till röda korset, där hittade jag 3 nya sjalar till mig och ett par överdragsbyxor till Pontus för 30kr, de ser helt nya ut oxå så det var ju ett fynd, så nu har han 2 par överdragsbyxor om jag minns rätt. Kollade om de hade några byxor till han, men det fanns inget.
Sen åkte vi till secondhandbutiken ute på Teg, den öppnar kl 14, när vi kom va det kö, o när dörrarna öppnades så skulle alla in på en gång, förstår de inte att man kommer ju in för eller senare. Jag hittade inget där, det fanns byxor, men de va så slitna o mycket av kläderna där är från 80-90talet tyckte jag, mycket rat tyckte jag. Jag tror att man ska vara där en lördag, för då har de nog hunnit fylla på lite mer, de har bara öppet måndagar o lördagar. Vi tog en fika där iallafall. Erika gjorde några fynd där iallafall så det va ju bra.
Efter det åkte vi hem.
Var trött i benen efter turen, men det va skönt att komma hemifrån o göra något annat.

Pontus har nu sagt vad han önskar sig när han fyller år så vi får se vad vi ska köpa, jag ska kolla efter byxor, vet att jag tjatar om byxor =) har suttit o kollat i olika grupper som jag är med i på fb men inga kläder i storlek 128, tror att de kläderna slits mycket av barnen, kanske ska kolla blocket det har jag ju inte gjort...

Imorgon kväll ska jag baka silviakakan, den är så god, kommer till och med ihåg första gången jag åt den, det var när jag bodde i Motala och Sophie hade bakat den och bjöd på fika, vet inte om det var hon som hade bakat den, men jag åt den där...


Idag så hämtade Erika ut ett paket åt mig som var från min syster, det var paket till Pontus och sen fick jag en del grejer oxå, dagskräm, lipstick o lite andra grejer Tack så mycket =)

Frågade Pontus igen vad han ville ha att äta när han fyller år, och han ville ha pizzatoast, han hade chansen att välja precis vad han ville, o nu blev det pizzatoast. det är han som bestämmer så det får bli det.

Idag blev det våfflor med hallonsylt & vaniljglass, det va våffeldagen idag.

Pontus kommer ha långa dagar i veckan, ska försöka gå o hämta han tidigare på onsdag för sen är han ledig resten av veckan är min tanke.


Nä nu är klockan mycket, så det är dags att försöka sova.

Om det är nån som spelar wordfued o vill spela med mig så heter jag bitcheva78   

Hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar