torsdag 28 mars 2013

Hemsk Onsdag

Vilken dag, har haft värken från hell. Tog det lugnt på förmiddagen så att värken kanske skulle bli bättre, men så vlev den inte.
hade tänkt hinna med lite saker innan Patrik kom hem men jag satt i soffan i spelade wordfued och betabred eller vad det nu hette, om nån spelar det så heter jag även bitcheva78 om ni vill spela.

Idag blev det pizza till middag vi hade en del att fixa, Patrik tog mitt kort o åkte o handlade, jag började skura bordet, var inte änns färdig när Patrik kom hem, gjorde för ont i ryggen. Sen bakade jag bottnarna till tårtan. En botten hade jag in för kort tid o det upptåckte jag vid kl 22 så efter att ha grinat en stund så bakade jag en ny botten, Nu har jag lagt på fyllningen, mosade jordgubbar o marsansås, o den va jag tvungen att koka, sen skulle den svalna oxå. Medans den gjorde det tog jag en dusch.
Imorgon blir det att ta på grädden o ninjagobilden och det andra som Pontus har bestämmt.

Kl 9.31 imorgon blir han 7 år min lilla kille. Har tänkt mycket idag, kommer detta vara min sista födelsedag som jag firar med honom, jag vill att allt ska vara perfekt.
Patrik ska handla de sista klapparna imorgon, men vi vet inte vad vi ska köpa till han. Ska be Patrik att kolla efter byxor som sagt det behöver han.

På fredag kommer påskharen, då brukar jag skriva lappar som är lite här och där ute och inne, det tycker Pontus är roligt. Kanske jag ska börja lite med dom nu annars måste jag sitta imorgon kväll o göra det, sen ut tidigt på morgonen o lämna lapparna, fast i år får Patrik gå upp tidigt o göra det, om jag ska ut o lämna lapparna så tar det väl timmar..

Är det någon som har en 80 eller 90 säng över? vi skaffade ju en bäddsoffa till Samuels rum, men den går inte att bädda ut för att det blev förtrångt, så då tänkte jag att man tar en säng och stora kuddar så det blir en soffa.


Ikväll var det inga problem att få Pontus i säng, tror han sa äntligen t.o.m  tror nån längtar till sin dag  =) förstår han, han är som mig  =)

Den där kampanjen som jag ev skulle ha barit med i blev inte av, de tog folk som bodde närmre, blev faktiskt lite besviken, tycker att det kunde ha varit kul att få hjälpa.

Jag hoppas att jag får sova inatt, har ont mycket ont. Får som sagt mer ont när jag gör saker o det sister väl kvar från måndagens utflykt till stan.

Måste ju tala om att det tog mig 3 timmar att skura bordet och göra tårtbotten, då gör jag tårtbotten av rulltårta botten o de gräddas i 5 min, det tog lite väl lång tid, men jag var tvungen att göra det i min takt.


Nu ska jag avsluta en ny dag imorrn.


hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar