måndag 28 januari 2013

Måndag idag, läkarbesök.

Inatt sov jag dåligt, hade värk i vänsterbenet, hur jag än låg så hittade jag ingen bra ställning och Blixten ville bara busa hela tiden. Låg och kollade på netflix om olika crime som de hade löst. Vid kl 5 gav jag upp och tog extra medicin, det hjälpte för jag somnade tillslut.

Gick sen upp vid kl 9, fast den hann bli 9.25 innan jag kom upp, skulle duscha och fixa iordning mig, måste ju försöka se lite vettig ut när man ska till sjukhuset. Sen kom sjuktaxin 10.55. Det va en trevlig chaufför, kul när de pratar, jobbigt med dom som inte pratar.
Tog blodprov 11.30, sen gick jag och åt lunch. Fördriva tiden innan läkarbesöket som jag hade kl 13. Hade turen att få ett litet bord, alla har ju lunch då, så jag lämnade rollatorn vid bordet o jackan och ställde mig i kön.

Fick träffa samma läkare som förra gången, tycker att hon verkar bra, tog upp frågan om jag kommer ha henne i fortsättningen, för nu har man hunnit avverka en del, det lät som så iallafall. Vi tog upp smärtan, så nu har jag fått några till tabletter som jag ska ta morgon o kväll, och om jag känner till nästa gång att de hjälper så ska man höja dosen. Jag tog upp att jag är svullen, äter hela tiden är godissugen, hon förstod att jag tyckte att det va jobbigt men som hon sa att det är bra att du har aptit o äter, så jag får väl tänka så. men fick tabletter mot vätska, har nog en del vätska i kroppen, så då ska jag ta en sån tablett på morgonen. man blir väldigt kissnödig så då är det ju bra att man tar den på morgonen.
Sen frågade jag hur/vad kommer att hända. Vi kommer att ses var tredje vecka. Jag frågade om man skulle göra någon mer röntgen för att kolla om det vid/runt området vid njurarna hade försvunnit, för det vill man ju veta, men isåfall blir det senare att man gör det. Hon pratade om ev cellgifter senare, fast det blir väl isåfall efter röntgen när man vet hur det ser ut.

Sen frågade jag frågan som jag inte hade tänkt fråga men den hoppade ur munnen ändå. Hur länge kan man ha cancern i kotorna alltså leva med det, är det år, månader, veckor. Det svar som jag fick var månader, nu kan ju månader vara många månader, jag vet inte hur många månader, som hon sa att det är ju olika på alla patienter.
Men då måste jag ha några mål att se fram emot, den första är sommar och åka på husvagnssemestern, även om jag har jätte ont så ska jag bo i husvagnen hela sommaren. Det måste vara nära ett sjukhus, så då passar Gullvik bra  =)  inte så långt bort, sjukhus nära. Fast det måste vi ju bestämma tillsammans jag o Patrik  =)
Ska vinna över Sophie i Ruzzle, förlorar hela tiden över henne men ska vinna en gång.
Sen måste jag ha flera mål, men jag börjar med dessa 2. Måste ju komma på några bra.
Jag hoppas att dessa månaderna är många, så att det blir år istället.

Som sagt man vet inte hur morgondagen ser ut.


Imorgon ska Nils komma hem till Pontus, Nils mamma hämtar dom på skolan och lämnar av dom här, känner att jag kan ha lite värk idag när det blev mycket gående på sjukhuset, för när jag va klar hos läkaren så fick jag medicin mot skelettet, kommer inte ihåg va det hette, va klar där vid 15, då beställde sköterskan en sjuktaxi som skulle komma 15.30, gick till apoteket, ja då ska halva umeå ta ut medicin, så jag fick halvspringa till centalhallen för taxin skulle komma dit, taxichauffören satt fint och väntade på mig, så jag hann  =)

sen släppte taxichauffören av mig vid övergångsstället, så jag gick och hämtade Pontus på fritids, inte lätt att gå med rollatorn när det inte är plogat, men hem kom vi, vi försökte få rollatorn över snövallen vid parkeringen så man skulle slippa gå runt allt, men högen var så hög och jag va för trött för att lyfta den så vi fick gå runt. Kanske det går bättre nästa gång =)


Nu ska jag se på tvn.

Hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar