tisdag 1 januari 2013

2013-01-01

2013-01-01, ett nytt år.
Igår var det nyårssafton, vi var här hemma, Erika och Anna-Lisa var med oss.

Vi åt förrätt som var en toast med en räkröra
varmrätt var klyftpotatis och fläskfile med blåmögelost i och bacon lindat runt. Efterrätten var en hallonmousse med nonstop på, det ända jag kom ihåg att fota.

Sen hade vi lite chips o dip och kex med olika ostar.
en trevlig kväll hade vi.



Pontus spelar

Hallonmoussen
När klockan var 00.00 så såg man inte så många raketer, man såg dom men det var så dissigt då.

Man borde äta 3 rätters flera gånger per år, det händer inte ofta att man gör det.


Idag vaknade pontus kl 10 och jag med. Patrik vaknade lite senare. Under dagen har vi inte gjort så mycket. pontus och jag har spelat lite lego batman, sen har jag kört igång lite tvätt, tvättkorgen var lite full.

Jag undrar vad detta år har att erbjuda, hoppas på något bra iallafall, kanske nån storvinst fast då måste man ju spela på något för att vinna.

Blixten ligger och sover i soffan, en trött liten kisse.

Iveckan måste jag ju ringa vc för att de måste spola igenom min venport. Pontus är hemma med mig denna vecka oxå, han har haft en sådan tuff höst med ganska långa dagar.
Just nu har jag inte så ont i ryggen, men när jag gör något så börjar den kännas av.

Funderar på att börja sticka på något, men jag vet inte vad. Kanske Pontus behöver en ny tröja, det var ganska roligt att sticka, han gillar den tröjan oxå =) har den hela tiden när han klär på sig när han ska ut.

På måndag har jag tid hos läkaren, ska ta blodprov först, varför vet jag inte, har ju gjort alla behandlingar som jag skulle göra, men kanske för att kolla blodvärdena eller nåt.

Ska höra när man kunde göra en strålning till mot ryggen, för strålningen som jag gjorde hjälpte mig inget, den skulle hjälpa att minska smärtan i ryggen, men det har den inte gjort. Läkarna säger där lite olika, en sa att man kan bara stråla där en gång, medan en annan säger att man kan stråla där en gång till men man måste vänta ett tag, det skulle ju vara bra  om de sa samma sak.
På måndag är det en ny läkare jag ska få träffa, tror att det är hon som jag träffade när jag låg inne sist.


Har jag något mer roligt att skriva om....
Ska köpa hem gurkmeja, för det ska vara bra har jag hört och läst..kan ju inte skada att testa.


Idag blir det lax till middag, ett recept som kom med coop matkassen, men där skulle man ha kokos runt fisken, men jag tar ströbröd, gillade inte med kokos.


Något nyårslöfte detta år skiter jag i, det känns bara så onödigt.


När vi var och handlade i söndags så köpte jag nya kapslar till min kaffemaskin, de var ju inte billiga direkt 48kr för 8 kaffekoppar blir det. Jag registrerade min maskin på deras hemsida, då fick man 200kr i rabatt när man beställer därifrån, så det ska jag göra.


Ska försöka få lite ordning i min klädgarderob, det ser ut som ett kaos där, behöver rensa ut kläder som man inte använder som man har sparat utifall att..... Har ju oxå gått upp i vikt igen, så de nya kläderna som jag köpte, mest byxor, kan jag inte ha.. Banta orkar jag inte göra..har x antal extra kilon på mig men jag orkar inte bry mig just nu om dom. Fast jag vill ju kunna ha byxorna som jag köpte.....

I lördags var det snöstorm, sen har det varit regn så en del snö har försvunnit... men det hinner väl komma mera snö. Skulle behöva några minusgrader ute, för vi behöver frosta ur frysen, det blev inte gjort förra året så det är en del extra is där inne.

Håller på att försöka spara ut naglarna igen, sist när jag hade fått ganska så långa naglar gick de sönder fast jag målade flera lager med nagellack, nu har jag fått ett nagellack av Marie, man målar först med ett nagellack, sen ska man hälla på små kulor på det ser häftigt ut på bilden iallafall. Men mina naglar måste bli lite längre, nu har jag limmat på lösnaglar så då går ju inte mina riktiga av.

Vill ha en ny tvbänk, har inga pengar till nån nu, men jag vill ha ändå. Skulle vilja ha något från serien bestrå från ikea, men det finns säkert andra fina tvbänkar som jag inte har sett..


Ha en fortsatt trevlig dag.

Hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar