fredag 7 december 2012

Helgen är här

Igår så klädde vi granen, vi tog fram den redan i lördags eller va det i söndags, vi tänkte se hur katten är mot granen, han tyckte att det var en rolig leksak, och den blev ännu roligare igår när det kom en massa grejer i den. Bilden blev inte så bra, får försöka ta en bättre bild. Så jag, Pontus, Patrik och Blixten klädde granen igår, tyvärr så orkade jag inte göra så mycket, satt mest i soffan och sa vart de skulle hänga kulorna.



Igår på dagen så kom Marie förbi på en kopp kaffe, vi satt och surrade, om vad vi ska baka nästa vecka, vi kom väl inte fram till nåt mer än saffransbullar och nån kaka som Marie visste om.

I onsdags var jag hos kuratorn, och efter det åkte jag hem, sen somnade jag och blixten på soffan, var jätte trött.


Jag bakade igår pepparkakshuset, så idag har jag satt ihop det så nu låter jag sockret svalna lite så vi kan gardinera den med nonstop och glasyr.


Idag har Pontus fått vara ledig, vi åt pannkaka till lunch, men jag vet inte vad vi ska äta till middag, har inga ideer, vi brukar ju på söndagarna bestämma vad vi ska äta under veckan och handla det, men så blev det inte denna vecka, så på söndag måste vi sätta oss och planera.

Patrik har världens hosta, är inte pigg, nu får han vila upp sig under helgen.


Nä nu har kanske sockret svalnat så vi kan fortsätta med huset.

Hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar