söndag 16 december 2012

Fortfarande vaken =)

Nu borde jag ju ligga och sova men det gör jag ju som sagt inte. Har haft och har en sådan värk i min rygg som inte vill ge sig. den tyckte väl inte om när vi bakade i torsdags.
Igår på fredagen så skulle vi ju baka igen, testa att göra de där hallonsyltkakorna och rocky roads tror jag de hette, men Marie fick göra allt, jag fixade inte pga värken i ryggen, men syltkakorna blev misslyckade igen, så nu skiter vi i syltkakorna.
Sen på kvällen var vi iväg och åt julbord på Brännlands Värdshus, det var jätte gott, kocken skulle ju berätta om all mat, det va en aning jobbigt att stå där och lyssna för det gjorde som sagt ont i ryggen, men testade att smaka björn salami, tyckte inte att det var så gott måste jag säga, men jag smakade iallafall...  Man tycker att man inte tar så mycket på tallriken men det gjorde man ändå, gick 2 gånger, sen blev jag jätte mätt....... för mätt. men trevligt var det.

Idag när jag vaknade hade jag fortfarande ont i ryggen, bad Patrik komma med min medicin, sen låg jag kvar i sängen ett bra tag, klockan var nog efter 12 innan jag lyckades komma upp.
Vi har fått våningssängen såld nu, och imorrn ska Patrik hämta en bäddsoffa som vi hittade på blocket, det var inte nån fin färg, men jag har ett överkast som man kan lägga på den så blir det lite finare, först tänkte vi ta en vanlig 2 sits soffa, hade sett nån klippan soffa för en billig peng, men då såg jag denna idag och den fanns kvar så då tar vi den.

Åt ostbågar ikväll, Blixten blev helt galen, måste gömma påsen nu med de som är kvar annars så äter han väl upp dom.

Idag var det ju julmarknad på forslunda, det hade jag velat gå på, men visste inte att det va idag förrän jag läste det på vk nyss.
Läste på aftonbladet om det som hände i USA, hemskt, förstår inte hur man tänker när man gör så oavsett vilken ålder offren är i, helt sjukt.


Fick i veckan ett roligt samtal av en kompis, som berättade en jätte rolig sak  =)  mer en så kan jag inte säga.


Hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar