söndag 10 februari 2013

En bättre söndag

Har väl haft en bättre söndag, vaknade med värken tyvärr. Sen tog jag det bara lugnt tills vi skulle ner till grannen på kalas för Lukas fyller 2 år imorgon. Utav oss fick han småkastruller, visp, slev o grytlappar , o små mått va oxå med, tror han gillade det  =)   sen gick vi hem vid 14.30 för en skulle komma o köpa vår gamla tvbänk.
Vi gick ju som bara ner till grannen så vi tog inte med nyckeln för den stora var ju hemma, när vi skulle in va det låst, så Patrik fick låna Maria eller Johans mobil för att få hem nyckeln, som tur va bodde kompisen nära.

Och nu vet vi vart vår andra gitarr till guitarr hero är som har varit borta ett bra tag, de som köpte tvbänken är mamma till en kompis, så jag frågade henne om de inte hade en extra gitarr till det spelet för en saknas här, och jo de hade en extra som de inte visste vems det va, så nu är den hittad, men inte hämtad ännu, men vi vet vart den är, det är kul att spela 2 när man kör det.. Så det va ju bra.

Efter de hade varit här så la jag mig i soffan o vilade lite, blev lite trött, så jag satte mobilen på ljudlöst för det ska alltid ringa när man ska vila. Sen sov jag fram till maten. Sen har jag små vilat till och från efter maten oxå.
Ska till kuratorn på onsdag, men ska kolla om vi kan byta tid, de har studiedag på skolan, jo fritids är öppet, men om vi kan byta till en annan tid i veckan så får Pontus vara hemma.
Jag ska försöka gå och hämta han i veckan, han får så långa dagar annars, det vill jag inte, men om de inte har plogat så är det så jobbigt att gå med rollatorn, fast det är nog jobbigt just nu ändå att gå.

Helen var o hämtade sina tjocksockar som jag hade stickat, hon blev nöjd  =)


Imorgon är det måndag en ny vecka som jag hoppas kommer att vara bättre än denna vecka.



Hejsvejs


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar