onsdag 6 februari 2013

Tisdag

Här ser man en nöjd Blixten som ligger i Samuels knä igår.


Jag var så duktig som laddade upp bilden igår, men sen somnade jag i soffan vid 22 tiden, men vaknade igen tyvärr vid 24, så då blev jag vaken en stund.

Annars igår så hade jag som en hemsk värk/kramp i vänster ben, det har blivit mer och mer, det går "över" när jag har tagit medicin, den är hemsk. Tog det lugnt under dagen. Hade turen att Robban körde hem Pontus när han hämtade Oskar från skolan, det va himla bra.

Sen blev jag och Pontus bjudna på mat på Kajutan av Maria.K.  Pontus tog pannkaka med glass, jag o Maria tog natchotallrik, kommer inte ihåg om jag har ätiti det, isåfall va det länge sen, men gott var det. Fick några teckningar från några barn från min avdelning =)

Patrik jobbade över igår, så han kom inte hem förrän vid åtta tiden, det va ett tag sen han jobbade över.


Idag fick jag medicinen när Patrik åkte imorse och då gick det bättre med benet, tog några extra tabletter under dagen. Pontus följde med Nils hem idag kom hem vid 17 tills det var dags för mat.

Helen kom ner en sväng med kaffe och sockerkaka, vi satt och surrade en stund, har nu börjat sticka på hennes tjocksockar, snart är den ena strumpan klar.
Sen hade jag frågat på fb om nån ville köpa en semla åt mig på nisses, jag var SÅ sugen på semla, så då körde Sophie förbi där på vägen hem så jag fick 2 st  =)     TACK


Vek ihop lite tvätt som var på ena torkställningen, det va inte bra för ryggen och stå o vika, så tvätten som var på den andra ställningen fick jag sitta i soffan och vika det gick mycket bättre.


Imorgon är det onsdag, har väl inga planer, ska väl sticka när jag väl har kommit igång, har som sagt gjort halva strumpan.


Fick idag en madrass, påminner om en sån som de har i sjukhussängarna nu, får hoppas att den fungerar. tur att man får låna såna saker, såg va madrassen kostade och den va inte billig.


Det går en del magsjuka nu oxå  =(  Rasmus har haft det, och Marie fick det inatt, hoppas vi klarar oss, om Pontus kräks så får Patrik ta hand om allt, annars så får jag det, fick det när det gick på jobbet i våras, då va det ett barn som kräktes och jag tog hand om det, kan säga att jag badade nästan i sprit men fick det ändå, sen fick man hög feber efteråt oxå.


Nä dags att avsluta, hoppas att få bli lite trött, just nu är jag piggelin, så jag ska sticka lite till o se om det finns nåt man kan se på tvn så man blir trött.


Hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar