måndag 18 februari 2013

Helgen är över

Helgen är över. Jag har varit trött under helgen så jag har inte gjort så mycket, legat och sovit till och från.
Idag gjorde Patrik palt, det gillar inte jag, så jag fick klyftpotatis o fläskfile som han gjorde till mig, men det gick nån säkring, så maten blev klar lite sent men det gjorde inget.


Vid halv åtta ringer det i Patriks mobil det är hans mamma som ringer. Patrik kommer ut i vardagsrummet, då trodde jag att det hade hänt hans mamma något med hennes knä, att hon hade ramlat. Men det va inte om henne, utan om Leif, Patriks morbror, Birgittas bror. Han har gått bort. Han fyllde 60år för ett litet tag sen. Han var alltid så glad när han var hit. Han var hos oss på julen och firade den med oss.

De vet ännu inte vad som var orsaken. Han var frisk.

Jag kommer att sakna dig Leif.....


Förra månaden 16 januari dog min pappa, den 17 februari dog Leif, vem blir den tredje, man brukar ju säga att det är 3 nära en som går bort /eller känner som går bort.




Ikväll gjorde jag smoothie hallon, så gott det var, har så jag får imorgon med som frukost, det är så himla gott.


Hallon smoothie

Börjar känna mig lite piggare i kroppen, ska försöka mig ut på dagen och gå runt gården, få se hur det känns, har fått mer värk i benet, det är inte så skönt. Blir att ta upp det på tisdag hos läkaren.


Funderar på hur jag ska göra med min moppe, ska jag behålla den eller ska jag sälja den, det är frågan. Vet inte, den kommer ju vara ur modet när Pontus är i moppe åldern. Kanske ska avvakta o se, Om jag skulle sälja den nu på våren så får jag ju mer än om jag säljer den på hösten, men den är ju bra för mig för då kan jag ju köra till konsum, men jag vet ju inte hur värken är så den kanske sätter stop för det, ja jag får avvakta o se, det är långt kvar.

V 19 så kommer min syster Maria upp hit, och hennes son Anton, det blir kul. Pontus vill så gärna träffa Anton så nu kommer han få det. Då får man hoppas att det är bra vårväder så vi kan hitta på saker.
Då får de sova i killarnas rum, där har vi ju en bäddsoffa, fast kanske Anton vill sova i samma rum som Pontus det vet man ju inte, men där har vi ju våningssäng så det funkar ju. Tycker att det ska bli roligt att de kommer.
Hoppas då att läkarna har fixat detta med värken, att ge mig något som fungerar, eller iallafall tar bort värken i några timmar på dagarna så man får ett LIV......



Nä kanske dags att sova nu.


Tänker på dig Leif...............




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar