onsdag 27 februari 2013

Lite dålig på att skriva

Har varit lite dålig på att skriva här, vet inte vad jag har gjort. Så nu har jag några dagar att skriva om, fast det har inte hänt så mycket.

I söndags så kom min syster Åsa förbi och Tompa och hälsade på, hon hade bakat en rulltårta som hon hade med och 3 påsar med jordgubbar oxå, och en påse med kläder till Pontus, det mesta kan han inte ha nu, men han växer ju så man kan lägga undan dom. =)  De var här en stund.
Patrik va på storsjöhallen, Felicia hade gympatävling, hennes grupp fick Guld, GRATTIS till guldet.
Vad hände mer i söndags.... kan inte ha hänt nåt för jag kommer inte på nåt.

Imåndags, då kom Helen ner, hon hade köpt med sig semlor, det var SÅ gott, har blivit galen i semlor. Vi satt här och surrade. Vad gjorde jag mer i måndags!!!!!! Jo jag började sticka på en tröja med ett mönster, ja vi får se hur det går, jag har tid på mig.

Igår tisdag så kom Challan hit, hon skulle komma vid 11. jag hade varit vaken till och från hela morgonen, när kl va 8.30 så tänkte jag att jag kan ligga en liten stund till, jo jag vaknade 11.08, så fort upp klä på sig. Challan kom kanske 11.20.  Då hade hon varit på konsum och köpt mat, potatisgratäng med köttfärslimpa, så det blev en brunch för mig =)  men gott var det....
Sen satt vi och drack kaffe och surrade, då kom Helen ner och tvättade fönstrena i vardagsrummet, så då bytte Challan gardinerna i vardagsrummet, det blev så fint i fönstret, så då försvann julgardinerna där =) 

Pontus blev hämtad av Sophie igår, sen följde han med dom hem en stund o lekte med Love  =)   Tack Sophie.
Vid fem kom Patrik hem, då blev det mat köttfärssås med spaghetti.
Sen kom Maria upp, så hon bytte gardinerna i de andra rummen, så nu är alla julgardiner nerplockade  =)  Tack för hjälpen.
Sen på kvällen hade vi årsmöte för kvartersrådet o alla boende. Det är tråkigt att det inte är så många som kommer, det är ju som sagt för alla som bor här, och det skulle vara kul om de kom med ideer och kom på mötena. Fika fick vi oxå, SEMLA, mumsigt.


Idag så skulle Ulla komma hit, men det va en som kräktes på jobbet så vi får ta det en annan dag,men hon hämtade Pontus åt mig =) Tack Ulla för det. vi som skulle bli bjudna på mat idag....  Har annars inte gjort så mycket idag, ringde sjukhuset för jag skulle ju ringa i veckan för att säga om ökningen av medicinen har hjälpt, men läkaren ska ringa mig på fredag. , sen har jag ring fk till min handläggare men hon var inte där, sen har jag suttit och letat efter nr till folksam hade tänkt anmäla sjukdomen, vet inte om jag får nåt men ska anmäla iallafall, men hittade inget nr, men nu har jag fått ett nr så jag ska ringa dit imorgon.

Nu måste vi tänka ut nåt annat att äta idag, Tror det blir pannkaka, blev som sugen på det nu, ska ringa Patrik o be han köpa hem grejer till det.


Ökningen av medicinerna, har väl inte hjälpt så mycket, kan säga att värken i benet har blivit lite bättre till och från, men det är allt. Tyvärr ingen förbättring i ryggen, som jag hade hoppats på.


Sen hade jag ju lyckats spara ut naglarna, men de gick ju så klart sönder så nu har plastnaglarna åkt på igen    =(  skulle vilja göra gelenaglar igen, men har inte råd med det just nu.

Nästa vecka är det sportlov, Pontus kommer att vara på fritids på måndag för då ska jag till kuratorn, men sen ska han till tandläkaren vid 12 tiden så det får ju Patrik ta han på, sen borde jag ha hunnit hem när han är klar där så då får han lov.  Under den veckan kommer luftlandet att vara där, så jag ska försöka ta mig iväg dit på onsdagen eller torsdagen med han.


Inatt hade jag en bra dröm, jag drömde att jag gick på stan utan några problem, utan rollatorn o ingen värk i ryggen. Men har sovit oroligt inatt annars, har sovit i 2 timmar, vaknat gått på toan, sen sov i 2 timmar, vakna, gick på toan, så har jag hållit på hela natten.  Sen var jag vaken efter jag tog medicinen, såg på nyhetsmorgon, sen halv sov jag till och från igen, spelade wordfued mellan gångerna, vaknade sen vid 11 då gick jag upp.


Det är mycket nu på nyheterna om en som är 23år o är döende i cancer och han får ingen ersättning från fk för de vill ha datum på vilken dag han ska dö, jag undrar hur den handläggaren på försäkringskassan tänkte, inte fasiken kan man säga ja den 7 juli ska jag dö, såna saker vet man ju inte och vill inte veta. Än så länge har jag inte haft några problem med dom som tur är. Hoppas att det fortsätter så.


Nu ska jag ta och sticka lite och se på smurfarna med Pontus.


Hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar