onsdag 15 maj 2013

Dagen efter

Igår var det tisdag, fick cellgifter.
Jag klev upp vid 7.20 tiden, för min sjuktaxi skulle komma kl 8.30. När kl var 8.07 får jag ett sms av taxin att han är framme om tio min, men jag tänkte att han får vänta för den är beställd till halv 9. När kl var 8.20 så knackar det på dörren, där står taxichauffören, jag sa att jag är snart klar, blev halv stressad där.

Drack (svepte) kaffet, la mina mackor i väskan som jag skulle ha med mig, tog på skorna o gick ut. Då står han i trapphuset o väntar, då kommer han upp och går baklänges när jag går ner som att jag inte kan gå ner själv, då går han så sakta, då har jag en väska o min påse med stickning med mig o de va tunga så till slut var jag tvungen att säga att det är lite tungt det jag bär så du får gå lite fortare. Sen hämtade han rollatorn under trappen sen va han på väg att köra ut den, så då sa jag att jag skulle vilja lägga sakerna i korgen för det är tungt det jag bär det fick jag göra.

Han pratade inte så mycket, o det va bra för hans andedräkt var hemsk, det stank när han pratade.

Men jag var då i tid till sjukhuset. Jag fick mina förmediciner, mot illamående, allergisk reaktion och en mot magen. Fikade mina mackor och drack varm choklad. Hade tänk sticka lite, men denna gång så somnade jag, brukar inte somna men denna gång gjorde jag det, pratade med Ellinor men jag kommer inte ihåg vad vi pratade om, lite läskigt.

Men jag var klar vid 12.30 tror jag så min sjuktaxi kom kl 13.

Sen hade jag turen att Gabriel tog med Pontus hem när han slutade skolan.

Idag onsdag så sov jag länge, det va skönt. Behövde nog det. Har inte gjort något idag, körde igång en tvätt o hängde upp den, det var 5 grejer men det va jobbigt, o på inne rollatorn kan jag inte sitta på för rumpan är förstår.
Lagade maten idag, pasta med en baconsås, den blev bra, längesedan jag gjorde den, har förresten gjort maten hela veckan. Imorgon ska Patrik göra maten köttfärsbiffar med potatis o brunsås, det blir gott.


Kanske att Patrik ska hämta husvagnen i helgen, sen blir det att i början av juni åka o ställa upp vagnen på Gullviks camping. Där ska vi vara i sommar =)  så mycket som möjligt, man åker väl hem något o sover hemma nån natt eller 2, vi får se hur det blir.

Svampen i munnen börjar bli lite bättre, men nu börjar smaken försvinna känns det som, de skulle ringa från avanserad hemsjukvård imorrn eller va det jag som skulle ringa, ja hur som helst så ska jag säga att det har blivit bättre, men att smaken är på väg att försvinna.


Ikväll så kom Birgitta förbi, hade med sig en påse dumle mix, de är så goda, speciellt den med lakris, den hade vi i rocky road som jag var beroende av förut, gillar även vanlig dumle.


Det var väl allt som jag hade att skriva om.

Hejsvejs   <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar