lördag 18 maj 2013

En varm dag

Idag gjorde Gabriel kaffe till mig, när han satte ner skeden i muggen så blev det ett hjärta.  =)

Idag så grillade vi. Man förbereder allt och det tog nog över en timme för mig, sen äter man o det tar 5 min för vissa att äta upp. Jag är alltid sist från bordet för jag äter så sakta. Jag gjorde idag en egen potatissallad, sen gjorde jag en fetaost gegga i turkisk yogurt, sen blev det potatis över så de skivade jag o la i folie med kryddor o lök o ost.
Sen gjorde jag en fruktsallad som vi ska äta ikväll hade jag tänkt, jag ska iallafall äta den.

Fetaostgeggan.
Potatis i folie
Min potatissallad
Fruktsallad
Här är receptet på fetaostgeggan om ni vill testa.

1pk fetaost (jag tog det)
5dl turkisk yogurt
2vitlöks klyftor (man kan ta 1 eller efter smak)
salt & peppar

mosa fetaosten. Ta i yogurten blanda, salta o peppra pressa i vitlöken, blanda, smaka av. Ställ in i kylen.
Gott till grillat.


Efter maten åkte Patrik & Gabriel o hämtade husvagnen, han ställde den hos Robban. Kanske jag ska ta fram moppen.

Idag har det känts konstigt i vänster hand, det är som att jag inte har styrkan i handen, det vill inte släppa, trodde först att jag hade sovit på armen så känns det, men som sagt det är kvar, det kanske är en bieffekt av cellgifterna.

Idag har det varit varmt, och jag har varit inne hela dagen, har vikt högen (berget) med tvätten, skönt att den är borta, Patrik ska bara lägga in det i garderoben............. Har suttit ute på balkongen har jag faktiskt gjort..

Pontus har badat i en pool ute, vet inte vems pool det var om det kanske va Marias?!

Annars så har det inte hänt så mycket, fick värk i ryggen av att göra allt i köket, fast jag satt i min stol.

Blixten blev hämtad idag, utställning imorgon, det är som tomt när han inte är här. Ingen som jamar.

Nu ska jag plocka bort grejerna som är på bordet så vi kan äta fruktsalladen som jag är så sugen på..  och att man sen får i säng Pontus sen, han är nog lika sugen på fruktsallad som jag  =) 


 denna gång tog jag inte i apelsiner, sist var de så träiga o ingen smak, nu är det bara äpple, banan, clementiner, kiwi sen ska vi ha glass till det, mumsigt.

Hoppas ni har haft en bra dag, och jag hoppas att kvällen fortsätter vara bra.


Hejsvejs










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar