fredag 17 maj 2013

Nu var det helg igen

Fredag idag. Inatt kunde jag inte sova, somnade kanske vid 5,jag somnade i soffan och han som jag trodde skulle sova till 7-8 tiden vaknade innan kl 6, . Jag halv sov till kl 8.30 i soffan, sen gick jag upp.
Vi fikade frukost. Fick meddelande av Challan, så hon kom förbi med gofika från Nisses =) vi satt o surrade, drack kaffe o åt vaniljbulle tror jag den hette, god var den.

Sen gjorde vi inte så mycket, jag skickade ut Pontus att leka. Men han var inte ute länge.

Sen kom en sköterska från Avanserad hemsjukvård, jag ska fortsätta ta tabletter mot munsvampen, har nu tappat smaken hur roligt är det!!!!!! men ska ta de i 7 dagar till om man räknar denna dag. Sen ska jag trappa ner med betapreden, så jag ska bara ta 4 st/dag. Sen skulle de förlänga min sjukskrivning, för jag frågade sköterskan som var här om sjukskrivningen, om jag skulle ringa till onkologen eller om deras läkare skulle förlänga sjukskrivningen.


Vad mer har hänt idag, de hade kinderägg på konsum för 3kr st, Robban sa det, så han var o köpte några till mig, en bra muta =) 20st blev det.


Det har brunnit i ett hus här i Holmsund idag, hemskt att förlora allt, läste på nätet att det var många som var där o tittade, hur kul är det att se på när någons hem förstörs. Men så är det att bo i Holmsund, det skulle inte förvåna mig att folk tog bilen dit för att titta.


Imorgon på dagen blir Blixten hämtad, för utställningen på söndag.

Idag åt vi tonfisksallad, tyvärr hade jag inte riktigt nån smak.
Imorgon ska jag ev göra potatissallad, men det är inte så kul att äta den om man inte har nån smak.


Jag hoppas att jag somnar tidigare ikväll.
Kom på en till sak vi måste köpa till husvagnen, en ny grill, såg nånstans en klotgrill för 99kr men jag kommer inte ihåg vart.


Ikväll har Pontus varit på dåligt humör, men tror att det har med att göra att han vaknade så tidigt.

Ont i halsen har jag fått eller har haft det ett tag. Det vill inte ge sig.


Imorgon ska jag ta och vika berget med tvätt som vi har, förra veckan hade vi det så bra, all tvätt bara försvann från torkställningarna o det blev vikt direkt  =)  Det var min snälla syster Maria som vek tvätten, kanske hon måste komma upp igen. Pontus har saknat Anton i veckan, tycker att det var så kul att de kom så bra överrens, inget bråk, kanske 2 gånger lite små tjafs men inget annat. Patrik tog några kort på killarna när de lekte, ska sätta ut dom, inte nu men kanske under helgen.

Om det är fint väder imorrn ska jag försöka ta mig ut på gården, det som hindrar mig är när jag ska in, trappan upp, den är hemsk, jag ska vara glad att vi inte bor längst upp det skulle inte ha gått då hade jag nog grinat varje gång som man skulle iväg.

Nä ni har inget mer att skriva om just nu.
Vi får imorgon se vad morgondagen har att erbjuda.........


Hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar