fredag 3 maj 2013

Redan helg igen.

Oj vad denna vecka har gått fort, redan fredag idag. När var det senast jag skrev?måste ha varit i tisdags. Vad har hänt under de andra dagarna...
Onsdag var dagen efter jag fick cellgifter, mådde bra, ryggen kändes bra, visst jag kände av ryggen men inte så mycket, tycker att man kan få den medicin som man får innan cellgifterna hela tiden för ryggen kändes bättre.
Sen på dagen kom Johanna, Peter o Allis och hälsade på, de hade med sig fika som vi fikade.
Sen så somnade jag. Vid 16.30 tiden kom Marie o Stefan vi skulle grilla med dom. Pontus var iväg på pyjamasparty, se film och äta pannkakstårta  =)
Men det var trevligt att grilla, fast just nu är all mat stark, det har nog blivit så när jag tar betapreden så ska man äta något o det har jag inte gjort direkt så då kan man få munsvamp, det börjar gå över nu känns det som.
Torsdag igår. Fick ett samtal ganska så tidigt om en blomleverans, vid 10 tiden tror jag de ringde för att kolla om jag var hemma för de hade en leverans till mig.
Så man väntade och väntade, de kom vid 19 tiden fick vänta länge.
Jag fick en JÄTTE fin bukett blommor av Sophie, Micke och Therese, Tack så mycket =)


Buketten
Buketten
En hälsing
Annars på torsdagen så kom Robban förbi, han bjöd på lunch, vi tog en kopp kaffe. Samuel hämtade Pontus på fritids, jag stekte pannkaka till middag, Patrik kom hem senare för han skulle hämta sängen som ska vara under loftsängen, så jag ska ta och börja sy kuddarna som ska vara där så att det blir som en soffa är min tanke. Min tanke är att jag ska börja sy nu under helgen, och att maskinen o jag är vänner, det får vi se om vi kommer att vara.

Idag är Pontus ledig, nu har han cyklat upp till Love, han ska få följa med dom till Fantasy land, så vid 12 ska han komma hem och få i sig lite lunch så han orkar leka, det blev pannkakor över från igår så jag tänkte värma upp dom.

Grannen Helen har varit i Spanien, hon köpte 2st huvudbonader till mig, en vit o en mörkröd/lila, tyvärr är den kanske förliten om man kanske kan sy dit en tyg bit ska undersöka saken, den vita passar bra iallafall.


Vi har fått förfrågan om att ta en till katt på foder, det kanske skulle vara bra för Blixten, isåfall om vi väljer att ta den (pojkkatt) så får vi ta han i juni, men då är det ju det att vi ska ju ut med husvagnen o inte vill jag ha med mig 2 katter på det, inte änns 1 katt så jag känner att vi har ett problem där.

Blixten ska vara med på en utställning den 19 maj i ö-vik, hoppas att det går bättre denna gång.

På tisdag ska jag få cellgifter, omgång 2, de ringde från sjukhuset o sa det, o sköterskan hade ringt avanserad hemsjukvård så de kommer o ta blodprov på mig på måndag. Kom på att jag måste ringa kvartersvärden så han kan skriva på pappret om ramp + dörröppnare.


Bäst att kanske göra det innan han tar helg.


Hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar