söndag 19 maj 2013

Nu var denna helg över

Natten till idag kunde jag inte sova, var hur pigg som helst, så jag satt o stickade i soffan o såg på tvn, var vaken när Pontus vaknade kl 6, sa att han fick ta och sova vidare, så han somnade om i soffan, sen vid 7 måste jag ha somnat till slut mitt i stickningen. Vaknade vid 10 tror jag, alla andra sov utan Pontus, så han fick gå och väcka alla. Fick som panik. usch det va jobbigt.

Har vunnit en del grejer (kläder) på tradera som jag har betalat idag, vann dom igår en del helt nya o för typ ingen peng alls.

Iveckan har Gabriel varit här, det har varit jätte roligt  =)  han har erbjudit sig att hjälpa till med olika saker ex hämta Pontus när han slutar skolan skickade sms o frågade om han skulle hämta Pontus, o har frågat hur det har gått på sjukhuset mån+tisdagen när  jag var där. Pontus har varit så glad att han har varit här, och vi andra oxå. Det var ju ett tag sen han var här, får hoppas att det blir flera gånger <3


Vad har annars hänt idag, Pontus har varit hos Noah o lekt idag. Jag har suttit o stickat lite, konstigt nog har jag inte varit trött idag fast jag bara har sovit 3 timmar. Sen vid kl 19 fick jag för mig att koka saft, fick ju jordgubbar av Maria.K. i höstas att koka saft, så ikväll gjorde jag det. Ångrade mig efter ett tag att jag startade med det, men det gick bra ändå....







Bären i kastrullen, på väg att börja kokas
Nu ska allt rinna ner, det fick hänga en stund ca 40min.
Det blev 2 stora flaskor o 1 liten flaska och lite i petflaskan. Jag kan säga att saften blev god så det var värt att det va jobbigt.

Jag försökte hänga upp lite tvätt förut men jag orkade inte det var för tungt för ryggen. Det är så mycket jag vill kunna göra men som jag inte orkar med, som nu att koka saften, i vanliga fall så är det inte jobbigt, men nu är det jobbigt/tungt som att hälla i saften i flaskorna, att flytta på kastrullen. Plocka ur diskmaskinen, ja jag kan göra listan lång.

Jag hoppas att rampen kommer snart så jag får det lättare att komma ut på gården, har problem att få ut den fast det bara är 2 trappsteg.
Nu ska jag inte klaga på nåt mer.

Blixten va på utställning, men han vann inte. Hon som är "ägaren" till Blixten sa att han har som en knöl / förhårdnad på svansen så det är inte säkert att hon ska ha han som avel, för det kan gå i arv, så vi får se hur hon tänker göra. Vi känner då inget konstigt på svansen men de kan ju det där hur saker i ting ska se ut. Nu ligger han i soffan o vilar sig.

Imorgon är det måndag om ni har missat det, vet inte vad man ska hitta på då, jag har ju saker som behövs göras så kanske att jag gör nåt av de sakerna, eller annars så bara slappar jag o dricker kaffe, har försökt få ett sånt där hjärta som Gabriel lyckades göra med skeden i kaffet, men har inte lyckats med det.

Nu ska jag ta och sticka lite o dricka ett glas av min saft.


Hejsvejs






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar