fredag 17 maj 2013

Snart är det helg igen.

Torsdagen är över, nu är det fredag. Torsdagen har varit lugn, sov även idag länge, gick upp vid 11 om jag ska vara ärlig, men imorrn fredag blir det tidigare för Pontus är ledig imorrn. Vad har jag annars gjort idag, har stickat lite och lite till. Hittade i rusta bladet lite grejer som jag vill ha




Dessa att ha vid husvagnen  =) det skulle kanske va fint.
En solstol att ha utanför husvagnen där jag kan steka mig. Bra pris va det oxå..
De här på balkongen cafeset eller vad det nu heter,, nu har vi fula vita plastmöbler

Mycket man vill ha, vi ska köpa ett nytt bord till husvagnen som förhoppningsvis är stabilare än det vi har nu, för nu får man hålla i bordet tills alla har satt sig, sen är det lite för högt när man sitter, speciellt för barnen, vi såg ett bord på biltema tror jag det va, 500kr kostade det som man kan vika ihop, hittade bordet på bild men det hamnade längre upp.
Såg att de hade ännu billigare solcellslampor för 10kr st, så om vi ska ha såna så blir det att köpa dom där. Sen måste vi köpa ett nytt batteri till husvagnen, för det som är i nu funkar inte. Undra om det var allt som behövdes.
Vi har skaffat bestick som vi kan ha i husvagnen (Erika köpte på ikea) så slipper man ta de man har hemma det va de billigaste som de har men man ska ju bara äta med dom.

Det som är viktigaste att köpa som vi måste köpa är bordet o batteriet. Kanske att Patrik hämtar vagnen i helgen o ställer den på jobbet.
Blixten ska vara med på en utställning på söndag i Ö-vik, så han blir hämtad på lördag, vi får hoppas att det går bra =)

Jag har ikväll betalat en del auktioner som jag har vunnit på tradera, nån skylandersgubbe, shorts till Pontus, nån sladd till wii o pengar till Robban, de hade varit på ikea så då handlade de lite till mig, några fler kuddar som ska vara i killarnas rum så att madrassen under loftsängen blir som en soffa, jag ska även sy några fler kuddar, jag hoppas att jag börjar med det i helgen. Sen köpte de lådor som jag ska ha ritpapper och ritpennor i, nu ligger det i en skokartong som har gått sönder. Sen kan det bli över 2 lådor, kanske att de hamnar på toan så jag kan lägga grejer som ligger i flera neccisärer (vet inte hur det stavas) i en låda. Sen köpte de vanliga kuddar som kostade 12kr st, ska först kolla om nån av barnen behöver byta ut sin kudde eller om de behöver nån mer (Erika köpte oxå kuddar så några är utbytta) men ska iallafall ha fodret i dom till kuddarna som jag ska sy, skulle få foder från kuddar av Marie oxå. Då tappar kuddarna inte formen så fort om de har mycket foder tror jag.
Vad mer köpte dom till mig på ikea underlakan, något har jag glömt.
Jag ville ha en läslampa att ha vid soffan bra att ha när man stickar, men då visste jag inte hur står den va, ska kanske kolla på blocket om det finns nån där.
Det är mycket som man vill ha.

Imorgon ska en från avanserad sjukvård komma hit, har ju svamp i munnen, det har blivit mycket bättre men hon ska komma med några flera kapslar så att det inte kommer tillbaka, tror att smaken är på väg bort oxå, saker smakar inte som det brukar.
Om man kanske ska göra den där jordgubbssaften som jag skulle ha gjort i höstas, måste be Patrik köpa socker, för jordgubbarna har jag ju som jag fick av Maria.K. det är väl kanske flaskor som jag kanske behöver, får ta o kolla upp det..

Idag hade vi tänkt köpa glass av glassbilen, fick ett sms kl 16,06 av glassbilen att den skulle komma om ca 15min, men det kom ingen glassbil, så jag skrev ett argt mail till dom. Kanske lite fjantigt av mig men ändå, hade tänkt gå ner o vänta på den på gården så vi inte skulle missa den, tur att jag inte gjorde det hade väl suttit där fortfarande o väntat.

Idag gjorde Patrik maten potatis med köttfärsbiffar o brunsås, jätte gott, vi har ätit potatis hela veckan utan igår för då åt vi pasta o baconsås. Imorgon blir det tornfisksallad, det blir gott. På lördag kanske det blir grillning, det beror på vad vi har i frysen o på söndag blir det ev potatis o korvsoppa, den gillar jag.


Det var längesedan som jag satte in en bild på mig, det är nog för att jag inte vill visa hur tjock/uppsvullen jag är just nu, kanske att jag tar i visar en bild senare. Håret har växt ut en del, frågan är kommer jag att tappa håret eller får det stanna kvar, för det skulle behövas toppas o det vill jag inte betala för att gå till frisören för det blir ju som att kasta pengarna i sjön om jag tappar det. Läkaren sa att vissa tappar, vissa tappar inte, en sköterska på dagavdelningen sa att man tappar. Jag har ju nu gjort 3 behandlingar o inget hår har jag tappat.
Håret har fått självfall och det är brunt det står åt alla håll för jag har på mig scarfsen om dagarna pga jag har ingen frisyr. Skulle vilja färga det, men då kanske jag tappar allt när man färgar det. Får ta och avvakta lite.


Vi hade ju i tisdags vi som sitter i kvartersrådet en liten träff som vi tog här hos oss. Vi ska ha en planteringsdag här, men på vår gård ska vi bara ha blommor vid grillplatsen o vid sandlådan, sen om nån vill ha en kruka utanför sin port så får de komma o plantera. Annars så är det Maria o jag (MEST Maria) som går o vattnar alla blommor o tar bort vissna blommor, förra sommaren va det Maria som gjorde allt, jag låg ju inne halva sommaren. men iallafall på planteringsdagen så brukar vi alla som har planterat äta grillade hamburgare på övre gården. Det brukar vara så trevligt.
Sen ska vi ha "gårdsloppis" den 31 augusti får hoppas på bra väder. Sen ska vi ha picknick äta potatissallad o rostbiff som vi gjorde förra året, sen spela kubb och boule. och ev hyra en liten hoppborg till barnen så de får hoppa lite tror att det skulle vara i augusti oxå, kanske helgen innan loppisen. Kanske att vi skippar nåt av det, vi har ju husvagnen fortfarande i Gullvik då ja vi är inte där ännu så vi får se hur det ser ut...hur vi gör.......

Trött är jag inte heller, har suttit o skrivit här nu i över 1 timme, men nu har jag inget mer att skriva om, ska kanske försöka gå och sova, Jag har väl nån som vaknar vid 7-8 tiden. Så jag borde försöka sova.

Just det, jag satt o läste i min gamla blogg i går, det var mycket som man har glömt bort, har inte läst allt.

Snart så har det gått ett år sen jag fick veta om spridningen. Tiden har gått fort ändå, den 28maj blev jag sjukskriven första gången för ryggont på VC.

Nu är ju frågan med FK när man har varit sjukskriven i 1år hur mycket får man nu i ersättning, har nu fått 80% av lönen, har skickat in en ansökan om att få behålla 80% men har inte fått något svar, annars så får man 75% av lönen om jag har fattat det rätt. Det är mycket man ska kolla, tror att min sjukskrivning oxå går ut nu den sista maj, så den måste jag oxå ringa om..

Nä nu måste jag sluta.

Hejsvejs








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar