onsdag 29 maj 2013

EN RIKTIGT FULL DAG

Vilken dag det har varit idag.
Vaknade vid 6.30 av att Patrik kom med saft till medicinen, gick då upp o gick på toan o borstade tänderna, hade ont i vänster lår kanske i nån muskel men det kommer ju från ryggen. Så då grinade jag för det, bad Patrik göra en smörgås o kaffe till mig o grinade lite till.

Sen åkte de iväg. Jag tog mina mediciner, åt min macka o drack mitt kaffe. Sen tänkte jag att det är lika bra att jag klär på mig så jag är klar kl 10 när de från AHS ska komma då var kl vid 7, bra att vara ute i god tid  =) Så jag sminkade mig lite, fortsatte att dricka kaffet, det är lite varmt, såg på nyhetsmorgon på 4an, försökte kamma till mitt hår, tog vattensprutan för att försöka få ordning på det, det gick väl så där. Drack upp kaffet o såg på tvn, sen lyckades jag somna, men som tur var vaknade jag vid 8.30 för jag skulle ju ringa o avboka kuratorn som skulle komma när jag skulle få cellgifterna, fick prata in ett meddelande på hennes telefon.  Ute var det varmt, men jag kunde inte öppna upp balkongsdörren för den var haspad längst upp, som tur va så var Samuel ledig idag och han kom upp vid 9 så då kunde han öppna. Vid 10 kom de från AHS. Det var en sköterska, en läkare o en som studerar/lär upp sig. Jag fick lämna kissprov o de tog blodprover. Vi pratade om smärtan i ryggen o om svampen i munnen, det tyckte hon såg bra ut men jag har fortfarande känningar av det. Värken som jag har fått nu i benet när jag går kommer nog från cancern.

När de va klara så värmde jag lunch o satte mig på balkongen o åt, det var varmt o skönt, satt där en liten stund, då kom Robban förbi, så vi tog en kopp kaffe o satt o surrade, han hade med sig en gurkplanta till oss, så den ska jag plantera om o ställa på balkongen  =)   så vi måste köpa jord, skulle behöva plantera om växterna här inne oxå. Sen kom Britt-Marie förbi, hon är oxå med i vårt kvartersråd som vi har. Så vi satt o surrade en stund.

Vid halv 2 kom Patrik hem, för att de som tar beställning för rampen skulle komma o då visste jag inte om de ville se hur jag tar mig ut, kände att jag skulle behöva hans hjälp om det skulle vara så, men det behövdes inte, de hade stått ute o mätt o tittat o tagit kort. Det fanns 2 varienter på ramp, den ena skulle vara att rollatorn skulle få som ett eget garage ute o vid trappen en bättre handstång heter det så?? det andra var en ramp som går åt sidan o trappen blir då kvar till de andra, sen skulle jag oxå få en dörröppnare. Och då skulle jag få en dosa som jag ska trycka på, där kunde man ställa in en tid på hur länge den skulle vara öppen sen så stängs den, det andra sättet var att man ställer in den att öppnar när jag trycker och sen stänger när jag trycker, så jag sa att jag vill ha det sättet, det sista.

Sen har jag ringt om färdtjänsten, var lite sent ute där, för kortet går ut nu den sista skulle ha ringt i början av månaden, fick prata med en kille som svarade i telefonen idag för alla handläggare var på kurs idag, så om det skulle vara några problem skulle hon ringa upp.

Just det läkaren som va här sa att jag skulle ha stödstrumpor, så jag smsade mina mått till Patrik, han fick de som var störst i storlek, vi tänkte prova vid middan, men inte en chans att de kom på, så det blir spännande om jag får på mig dom imorgon bitti.......


Idag fick jag min semesterlön, så det blev fixat  =) blev himla glad över det.

Patrik hämtade ut några paket som jag hade vunnit på tradera. En var en parfym till mig Beckham, tycker att den luktar gott, tog ett sprut för att lukta på den, men den luktade gammal, tog o sprutade engång till nu på kvällen, men den luktade inte som den ska, så jag har mailat till den säljaren o frågat hur vi ska lösa detta, jag vill skicka tillbaka parfymen, får se vad hon svarar.
Sen fick jag maila en till säljare om ett par kalsonger, de jag såg på tradera hur förpackningen såg ut, så såg inte denna förpackning ut, så där får vi se vad han svarar.
Sen va det en annan auktion som jag vann, då hade portot gått på 6kr extra än vad hon skrev i auktionen, så då ville hon ha de 6kronorna, om det hade varit jag hade jag struntat i det o bjudit på de 6kr.
 Som det var en annan auktion som jag hade vunnit, då hade portot gått på 6kr mindre, men hon skrev o frågade om mitt konto nr så hon kunde föra över dom, men då skrev jag att ta du dom 6kr, kändes jobbigt att lämna ut konto nr för 6kr.
Ja vi är alla olika, tur är väl det.

Ja sen på kvällen kom Helen förbi, hon hade med nån frukt som påmindes om honungsmelon, riktigt god, kommer inte ihåg vad en hette. Men vi satt o surrade en stund. Så denna dag har varit full med besök o prat  =)


Gjorde maten idag, det blev pasta o köttfärsås i ugnen, jag kryddade nog lite för mycket, mina smaklökar är inte riktigt i balans.

Jag har suttit nu i en timme o skrivit, mycket har ju hänt idag. Men vad är det jag har glömt.
Ska ju fråga läkaren imorgon om hur de har glömt mig igen, vad ska de skylla på denna gång, det ska bli kul att höra. Vad tror ni vad de kommer att skylla på?? det är ju som inte första gången de glömmer bort mig kanske är därför cancern kommer tillbaka hela tiden o på nya ställen för de glömmer bort mig...

Hörde att det ska vara uteloppis på travet på söndag, där skulle jag vilja stå, har inte stått på nån loppis sen jag var på Ersboda o Maria hjälpte mig. Tror att det  börjar kl 13 för det skulle vara trav samtidigt. Har inte kollat upp det, det var B-M som sa det när hon var förbi här  idag.


Jag hittade på tradera billabong badshorts för 29kr. Utropspriset va 1kr, sen hade säljaren köp nu för 29kr, den personen måste ha skrivit fel på köp nu priset även om det inte är äkta så kunde säljaren fått mer för dom, jag vet inte om det är äkta eller oäkta man ser ingen skillnad.....men jag fick billiga badshorts så jag är nöjd...


Nä nu måste jag nog sluta skriva klockan är mycket, för mycket.



Hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar