tisdag 14 maj 2013

En ny vecka är här...

Måndag. Idag har jag varit på sjukhuset, tog blodprov, träffade kuratorn och sen träffade en sköterska inför imorgon. Alla prover såg bra ut, så 11.30 kom sjuktaxin o hämtade mig. Ska vara på sjukhuset imorgon kl 9, så då kommer taxin o hämtar mig kl 8.30.
De chaufförer som körde idag pratade jätte mycket, tycker att det är jobbigt när de är tysta hela tiden.

Är så himla trött om dagarna, halvsov lite när jag kom hem, sen efter maten så somnade jag i soffan, sov i 2 timmar kanske.

Har ju varit så nöjd nu att jag inte har haft värk i ryggen, utan bara blir trött, det har jag fått äta upp nu, har ont idag jobbigt att gå.
Jag skulle göra maten, snickarlåda, hade tur att Gabriel var här, han hjälpte mig ta fram saker som jag behövde. Sen skulle ju det in i ugnen så där hade jag tur att Samuel var hemma så han la in maten i ugnen, sen kom Patrik hem så han fick ta ut maten från ugnen.

Jag hoppas att värken är bättre imorgon. Undra vad vi skulle äta imorgon, Patrik handlade i lördags o köpte mat för denna vecka, iallafall för halva veckan.

Ska göra iordning mackor som jag ska ha med mig imorgon till sjukhuset, brukar köpa en liten ost/skinka baugette där på sjukhuset, men sist när jag köpte en så smakade den dåligt, väldigt dåligt.
Ont i munnen har jag fortfarande, fick kapslar av avanserad hemsjukvård i söndags o de ska jag äta tills torsdag, så jag HOPPAS att de hjälper, kan tusan knappt äta för det gör så ont, när man borstar tänderna så gör det ont för tandkrämen är stark.

Hittade min gamla blogg som jag hade börjat skriva 2009 innan jag fick livmoderhalscancern http://bitchevas.blogg.se/sondag/   har läst lite i den, mycket som man har glömt som hände då.


Jag hoppas att de kommer att sätta dit en ramp här o dörröppnare, så man kommer ut lättare, trappan upp finns väl inget att göra nåt åt, där får jag kämpa mig upp, man är helt knäckt när man väl är uppe, vi har satt en pall i hallen som jag kan sätta mig på när jag kommer in. Det är himla bra.


Ska snart ta tag i att sy kuddarna, men först måste nog värken i ryggen försvinna innan jag börjar med det.

Snart dags att gå i säng.

I lördags kom ju Åsa o hennes barn hit, vår mamma ville ha ett kort på alla barnbarn tillsammans. Det var 12-13år sedan vi syskon var tillsammans, kom ju på alldeles försent va ju att egentligen skulle vi 3 ha gått ut o ätit bara syskon, vem vet om detta va sista gången vi var tillsammans alla 3, men man är alltid så efterklok.


Imorrn är det ju dags för cellgifter, då blir det 2 påsar som jag ska få, så jag kanske är klar vid 13 tiden om det rullar på.

Nä nu ska jag avsluta.

God Natt


Hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar