onsdag 18 juli 2012

Dagarna går så fort

Redan onsdag idag, snart är det en ny vecka.
På måndag ska jag va på sjukhuset halva dagen. 8.15 ska jag sätta in ven port i armen, sen ska jag ta blodprov vid 12 tror jag det va och sen läkarbesök efter det.
Och Patrik fyller år då också. Har inte hunnit titta efter present heller.

Sen på tisdag om proverna ser bra ut så är det dags för rond 2 med cellgifterna, längtar inte direkt, men man måste ju. Ingen som vill hänga med då på tisdag? eller bara komma en stund? Annars så får Patrik bara köra in mig, ingen ide att ha med Pontus dit,
är ju lite orolig för illamåendet som kommer efteråt, tänk om jag inte skulle må lika bra som jag har mått nu de här 2 veckorna, de 2 veckorna som kommer sen, men vi får hålla tummarna =)

Måste införskaffa ett parasoll så man kan sitta ute under det, idag denna underbara soliga dag har jag suttit inne.

Fick mig en överraskning idag, min granne Helen, kom ner och började putsa fönstrena i vardagsrummet, så nu kan man se ut genom fönstrena =) det va jätte snällt av henne.
De har nog aldrig varit så här rena förut..


Kollade på lönsidan idag, såg där att de hade dragit för en dag förmycket det är ändå några hundra, de hade dragit för 4 dagar, men jag hade ju en ledig dag i veckan (onsdagar) så de skulle ha dragit för 3 dagar, så ringde chefen och sen till lönekontoret, men de sa att han måste fixa det, så då ringde jag han igen och sa att det måste han ringa/ändra. Sen hade jag ju ansökt om att jobba 80% i höst och vara ledig 20% för att vara med Pontus, men det kan jag ju inte göra, så då ska de ta bort det också, så då får jag ev mera från fk som sagt man är inte rik nu, så alla pengar är ju välkommna.


Har en undran. Är det någon som har en elektrisk kylväska, som vill låna ut den i slutet av nästa vecka och veckan efter det? vi hade tänkt köpa en sådan, för kylskåpet i husvagnen är SÅ litet, men har inte råd med en just nu, skulle vara så tacksam.

Idag har vi grillat, och jag gjorde en chillilöksås, som jag har lärt mig av Mattias, den är super god, och den blev perfekt. Det va längesen jag gjorde den, Fick en förfrågan hur man gjorde den på FB, det va lite svårt kan jag säga, så jag fick tänka på ett ungefär hur mycket av allt jag hade i, men det ska vara som en speciell smak.


Pontus har fått vår gamla digitalkamera, så nu fotar han allt.
Han tappade ju sin första tand idag, när han hade vattenkrig med love, men han hittar den inte, så antingen ligger den på marken eller så råkade han svälja den, men jag sa att tandfen, ser ju ändå att du har tappat din tand, så hon kommer nog ändå =) han ser så stor ut nu när tanden är borta..


Funderar på att baka äppelpaj, är som sugen på det, har köpt hem allt för det, förra sommaren bakade jag nog bara en paj, gillar att baka, men jag gör det väldigt sällan nu. Fast det skulle va mysigt och sitta ute nu och äta paj, det blir nog att baka av iallafall.


Igår tvättade jag bort alla vinter vantar och mössor, bättre sent än aldrig =) jag hade ganska många mössor, 8st tror jag det va.
Nu ska det vara läggas i vinterlådan och in i förrådet, eller i en sån där påse som man suger ut luften ur, vakumpåse kanske det heter.


patrik ligger i soffan och snarkar. zzzzzzzzzz

Nu har jag inte så mycket mer roligt att skriva om.

hejsvejs <3

1 kommentar:

  1. Ring och kolla med brorsan, tror han och Anna-karin har en sån kylbox / Marie

    SvaraRadera