lördag 28 juli 2012

sitter i bilen


Nu sitter vi i bilen och har väl inte så långt kvar kanske 2-3 mil. Resan har gått bra inte mycket trafik än så länge. Vi startade strax efter åtta.

Det verkar bli soligt idag härligt.

Hann göra allt hemma så det ser iallafall skapligt ut sen när man kommer hem. Pontus tror att vi är i ett annat land så fort man lämnar Umeå men måste göra han besviken och säga att vi är fortfarande i Sverige.

Fortsätter att skriva sen lite svårt i bilen.

Nu har klockan hunnit bli 17.45, lyckades komma ut på nätet så jag tänkte avsluta/skriva färdigt blogginlägget medans alla sitter och äter och man kommer åt nätet.

Man kan inte nå mig för jag har ingen mottagning, men Patrik verkar då ha mottagning här.
Jag får sätta ut bilder senare oxå, eller skriva när vi är och handlar inne i Övik nästa gång, eller så gör jag det när vi kommer hem. Tänker bara skriva när vädret är tråkigt eller att det inte finns något att göra.


Idag lagade jag maten, klyftpotatis och grillat kött och grillade tomater, det gick riktigt bra.

Vi kom väl fram vid 10.30 ca och sen tog det ett tag att få upp förtältet, sen när det va uppe, jag var tvungen att ta några pausar, stackars Patrik var helt slut för han tog inga pausar.
Sen åt vi pannkakorna som jag stekte igår kväll och min hemma gjorda sylt som jag oxå gjorde igår kl 23, insåg då att vi inte hade sylt.
Efter det åkte vi och handlade, åkte till coop, var även till jula och köpte ett annat trappsteg till husvagnen, det blev annars ett sånt högt steg för killarna.

Ja killarna, Pontus och Gabriel, de är verkligen katt och råtta idag, de lever rövare i affärerna, fast man säger åt dom så gör de samma sak efter 2 sekunder, fel att hota men gjorde det att om ni inte lägger av åker vi hem, vill ju inte ha en massa bråk hela tiden.


Nu ångrar jag att jag inte tog bort allt hår innan vi åkte hit, duschade förut och folk som var där inne tittade en del, kanske hade sett bättre ut om jag var kal på skallen, men det är lätt att vara efter klok. Var tvungen att duscha av duschen efter jag va där, hår överallt.

Tog på mig en av mina nya huvudbonader, den röda med stjärnor nu efter duschen.

Hoppas på fint väder, det har varit varmt hela dagen idag och sol, och när vi ska äta och är klar med allt så kommer molnen.

Vi fick en bra plats tycker jag, gräsmatta framför husvagnen, och på "trappan" där, inte långt från toan och servishuset, höll på att få en annan som var längre bort, men då frågade jag om det fanns nån nära toan och stranden för jag har jobbigt att gå, för det har jag ju, så då fick vi denna plats =) vi har en rad med husvagnar framför oss sen är toan, ska ta kort på det sen så ni får se. man ser vattnet lite över taket på husvagnarna, vi har samma kök, toa som förra året (servishus) så det går på 3 min att diska det är ju super.

Vi får hoppas att jag får iväg detta inlägg, det är nog snart fullt med folk på nätet igen, de har hunnit äta färdigt.

Ska ta med mig killarna ner till stranden, så de kan springa av sig lite, de har en linbana där, kanske de är sugna på det, Patrik har fått världens huvudvärk, stressat mycket idag och druckit för lite kan det vara, så han kan vila en stund om han vill.



Nä dags att höra om de vill gå en sväng.

Ha en trevlig kväll mina vänner och läsare.


Hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar