söndag 15 juli 2012

Solig dag idag.........

Vilken dag det har varit idag, lite sol och värme, SÅ skönt. Gick upp idag vid 9, så då satte sig jag och Pontus och fikade frukost. Jag berättade då för honom att jag har en sjukdom som heter cancer och därför får jag medicinen som jag blir dålig av, men att den medicinen ska göra mig frisk. Han tyckte att ordet cancer lät roligt, att det var ett konstigt ord. När jag duschade idag så lossnade det ganska så mycket hår, så snart ska Pontus få klippa mig, fick borsta håret försiktigt, sen satte jag upp det i en tofs så att det finns kvar något att klippa för killen. Kan säga att han är peppad på att få klippa, ville redan göra det i morse =) Sen åkte vi till minibil landet, så Pontus fick köra bilar, han fick köra ganska så länge, kanske i 20min =) det va kul. Sen åkte vi till 4h gården, tittade på de få djuren som finns där, det fanns 2 kossor, 2 vita får och 2 svarta får, några höns, 2 grisar och 4 kaniner, det kostar väl säkert en del att ha hand om det, men mysigt va det. Vi avslutade med en glass. Sen så gick vi till campingen och Pontus hoppade på "ballongmatta" vet inte vad det heter, men där gjorde han en dykning och skrapade upp knät. Och efter det åkte vi till maxi och handlade det som fattades till maten. Köpte även idag ögonbrynspennor, 1 svart och en brun till senare. grekiska pyttipannan blev jätte god, åt mycket =) Skönt att kunna äta igen och ha mera ork i kroppen, innan hade man ju ingen ork och fast man försökte äta så orkade man inget. Nu har vi, eller rättare sagt jag bestämmt, att så fort mitt illamående efter näste cellgiftsbehandling gått över så åker vi iväg med husvagnen. Annars så kommer jag att ångra mig, så jag hoppas att jag får skiten på tisdagen den 24juli och att illamåendet är som förra gången på torsdagen och fredagen, man kan ju önska det iallafall, för jag vill verkligen ut med vagnen och bara njuta av ledighet och familjen. Har insett att jag har blivit det nya ämnet som man pratar om här i Holmsund, så jag hoppas att ni som läser min blogg inte läser den för att få något att skvallra om, utan att ni läser för att NI vill veta hur det går för mig. Om jag får veta att det är så, så kommer jag att göra så att jag blockerar er, och de som vill läsa min blogg får ett lösenord så de kan läsa, men man måste be om det isåfall.. Hoppas ni förstår hur jag menar. Nu ska jag gå till frisören Pontus. Ska be Patrik ta kort på det. hejsvejs

5 kommentarer:

  1. Det brukar ju tyvärr vara så i en liten by att när det händer nåt så pratas det. Försök att inte bry dig, snart är det nåt nytt som händer som blir mer intressant;-) Tror inte att nån är inne och läser bara för att ha nåt att skvallra om. Jag vill nog tro att de som läser bryr sig om dig och vill veta hur det går för dig.
    Vilken härlig dag ni verkar ha haft!! Så kul att du orkar mer och mer.

    SvaraRadera
  2. Så trist, du behöver inget mer.Skvaller fy f-n. Trevlig bild från 4 H gården ...Bor 10 min från den:) Brukar ta brors barn dit:) Ta hand om dig.Har beställt mer sol tills imorgon oxå♥ / Elli

    SvaraRadera
  3. Förlåt mej.
    De finns många som frågar hur du mår å tycker det är tråkigt för dej de som hänt. För ja en säger en sak å en annan en tredje sak. Om du förstår hur ja menar med de :)
    Du har en blogg som folk får läsa på... Förmodligen kan alla som du känner läsa den då du lägger ut den på fb. Å det är jätte bra för då får dom höra hur det ligger till istället för att skvallra.
    Jag bryr mej väldigt mycket om dej och tycker det är riktigt tråkigt att de här ska hända dej! Jag önskar du kan få bli frisk så du slipper allt helvete mer.
    Om folk "skvallrar" om dej så kan de kanske va för att dom bryr sej. Annars skulle man väl inte fråga hur det är för dej.

    Bara mina tankar när det gäller "skvaller". Lyssna inte på vad andra säger utan lev ditt liv å bry dej om dina nära istället.
    De mår man allra bäst av tror jag.

    //Milli

    SvaraRadera
  4. Låter som ni har haft härlig dag, jätteroligt att "höra". Jag blir så glad att du mår bättre och slipper må så illa, så ni kunde göra en "utflyktsdag".

    Att vara "skvallret" är aldrig roligt, men som andra redan skrivit så är det nog tyvärr oundvikligt i ett så litet samhälle. Jag tror dock inte att folk pratar om dig för att vara elak utan de gör det nog i omtanke. Försök att inte bry dig.

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  5. Skönt för er alla att ni kommer ut på olika roligheter det gäller att ta vara på de bra dagarna /helena

    SvaraRadera