torsdag 19 juli 2012

Fixat lite här hemma

Har idag fixat, slängt en massa skräp som har legat på bänken i köket.
Helen kom ner idag och torkade alla andra fönster, TACK så mycket för det, jag duschade av alla gröna växter, de ser mycket piggare ut =) första gången de blev duschade så de fick nog en stor chock.

Sen så har jag slängt en massa skräp från killarnas rum, det blev 4st påsar med skräp, som är fulla, helt otroligt, och det var från deras bokhylla det mesta. Nu är det gjort iallafall.

Har även kört några maskiner tvätt, är inne på fjärde tvätten.

Pannkakor blev det till middag idag, imorrn ska vi till Marie och Stefan, det blir att grilla och klyftpotatis, och dricka saft, hade velat ta en breezer, men det är nog inte så bra, så det blir saft.

Nu måste jag bara ställa tillbaka alla växter oxå kom jag på de står fortfarande i duschen.

Idag har det varit varmt, det åskade längre bort, som tur va inte här.

Jag ska få låna en kylväska av Helena =) så det är ordnat, vi ska bara hämta den, så det blir väl i helgen eller i början av nästa vecka. så det känns skönt, en grej mindre att tänka på..


Bakade äppelpaj igår, den blev himla bra, fast den va godare i dag måste jag säga. Bjöd ner Helen på en bit för hon hade torkat fönstret igår.


Det kliar i skallen, håret, vet inte om man ska försöka kamma det, så att det lossnar, eller om man ska avvakta tills det faller, om jag drar i det så lossnar det, än sålänge så syns det inte så mycket på huvudet.
Hittade såna sjalar som jag vill ha på nätet, men de kostade 325kr st, så det blev inget av det, men kanske att jag kommer få några från thailand nu, Stefan känner nån som är där nu, och han hade fått tag på han så de skulle kolla, de sitter så bra på huvudet, idag var jag tvungen att tvätta den, så jag har haft scarf på mig, den har suttit riktigt bra, knöt som en tofs där bak.


Sömnen är fortfarande inte bra, somnade i natt/morse vid 4-4.30 och gick upp 8.30, fast då kände jag mig trött, men var tvungen att gå och hjälpa Pontus på toan, så då va det lika bra att gå upp.


Nu ska min lön vara ordnad, och även det andra, så ska gå in på heroma nästa vecka och kolla, och sen ska jag ringa fk. väntar dock fortfarande på att få föra tillbaka lönen som jag fick.
Hittade en räkning idag som skulle ha varit betald på 822kr, kul jul, det va bara att betala den direkt, den låg i högen med papper på bänken.


Har varit inne hela dagen idag oxå, måste införskaffa detta parasoll, får ta det kanske i helgen eller nåt. Vi ska åka och sätta ihop förtältet till husvagnen här nån dag, måste bli under helgen, så man har gjort det en gång innan det är dags.


Ha en fortsatt trevlig kväll

hejsvejs

1 kommentar:

  1. Hej det är alltid skönt att rensa lite men vart kommer alla grejer ifrån egentligen jag har ialla fall inte lyckats lista ut det/helena

    SvaraRadera