lördag 21 juli 2012

Överraskande besök


Idag satt jag ute i solen på en filt och läste en brottstidning som jag köpte igår. Då ringde mobilen, det var en arbetskamrat Lilian som ringde, hon tänkte komma förbi om en stund. Hon kom och hade med sig en bukett med fina blommor och sina hembakade knäckebröd som är SÅ GOTT, oj vad glad jag blev, de är så goda, KANSKE att de andra får smaka på det, bara KANSKE, också fick jag ett kuvert med en sak i, som skulle vara till mig, JAG säger TACK så hemskt mycket för det, blev helt mållös.
Jag ska fika några knäckemackor senare ikväll, för de är SÅ goda... älskar verkligen de... sen satt vi och pratade lite innan hon cyklade hem igen. <3

sen satt jag ute ett tag till och läste i tidningen, pratde i mobilen med Ellinor, som ska hålla mig sällskap en stund på tisdag när det är dags för omgång 2.
men vid kl 13.40 gick jag in för då kom en massa moln och det blev kallt, men nu har solen kommit fram igen.


Igår kväll var vi hos Marie och Stefan, vi grillade, har nog aldrig ätit så mycket, vet inte hur mycket plats jag har i magen, fast jag kan säga att jag har varit några gånger på toan idag. Sen åt vi eller det va ju bara jag som åt jordgubbar och glass, de andra höll sig till sina öl och vin. Jag drack sommarmust, den smakade helt ok, så den blir att köpa flera av.
Pontus hade riktigt kul igår oxå, lekte med Oskar, Isak och Maja, Patrik hade ordnat så Maria skulle hämta mig, så hon hämtade vid 23.20 då var Pontus verkligen uppe på övertid, så när vi kom hem så borstade jag tänderna på han, och inom 10min sov han. Själv va jag vaken ett tag till, Patrik stannade kvar och kalasade en stund till.
Passade på att vika tvätten som låg i soffan så nu får Patrik vika in den i garderoben.


Idag när jag duschade och drog det hår som jag har kvar så fastnade det en del på händerna, tycker att det borde ha försvunnit men jag har mycket hår, så det kommer nog kanske ta ett tag, fast när det kommer att vara kala fläckar, så blir det att raka av det tippar jag på, riktigt skönt måste jag säga att det är att slippa blöta håret varje morgon, för det står åt alla håll annars. Har varit öm på huvudet nu ett par dagar och det har varit som en konstig känsla där, men de sa det på sjukhuset att det skulle kännas konstigt, så det stämmer ju.

Patrik vill äta pizza idag, och jag vill grilla, jag sa att vi äter pizza om vi sitter ute på gården på filten som en liten picknick. vet inte om han va så sugen på det då..


har ännu inte heller tagit kort på sjalarna, ska nog göra det efter jag är klar med detta inlägg, så sätter jag bara ut bilder och inte skriver något.


det var väl allt för tillfället, just nu, men bilder på sjalarna kommer under dagen.

hejsvejs


2 kommentarer:

  1. Roligt att höra att du fått tillbaka matlusten:) och trevligt att Lilian kom förbi.Jag tycker att ni ska grilla hälsa Patrik det.Många kramar Maria

    SvaraRadera
  2. Så roligt med besök :-) Blev dock lite nyfiken på vad du fick i det kuvert du fick....men, det var ju till dig och inte mig så jag får väl fortsätta vara nyfiken ;-)

    Härligt det låter som ni hade hos Marie och Stefan :-)

    Jag kan tänka mig att håret kommer lossna eftersom tiden går, så allt försvinner nog inte samtidigt.
    Kram Charlotte

    SvaraRadera