lördag 7 juli 2012

mår bättre nu.

Efter tisdagen mådde jag inget bra, eller på onsdagen mådde jag bra men sen på torsdagen och fredagen (igår) mådde jag hur dåligt som helst. Fick inte behålla mat eller medicin som jag skulle få i mig. Så igår efter kräk besök på toan så ringde jag in och så fick jag komma in. Patrik kom och hämtade mig och lissan väl där tog de blodprover och sen fick jag mot illamåendet och något mer. Jag vet inte om illamåendet hade med mina bajsproblem . Vid kl 18 tog jag mig något att äta där det blev lasange orkade halva ca. Sen tillbaka till sängen. Sen vid 19.30 fick jag kvällsmedicin och fick då vänta en halv timme innan vi fick åka hem bara för att se att det inte kom upp igen. Så jag fick permiss från sjukhuset men om jag börjar må dåligt igen så ska jag åka in och de har höjt dosen på illamående medicinen. På måndag ska jag tillbaka för att säga hur det har gått och om magen fungerar som den ska fast det gör ju inte min mage som vissa vet... Fick träffa min vanliga läkare igår. Hon tyckte att jag är stark och att jag åkte in va bra för hon sa att du har en sådan smärttröskel och nu blev den förhög för dig för du klagar inte i onödan om du inte har det ont/jobbigt. Fick veta iallafall fall att vätskan de hade tagit på va inget. Fick även veta att det är köttlar runt njuren och en prick vid högra lungan och en till prick fast kommer inte ihåg var. Det kunde finnas en prick i levern men det var inte säkert. Jag kommer även att bli strålad och då får vi hoppas att allt försvinner som inte ska vara där.. Jag hoppas att jag kommer må bra imorrn för isåfall fall blir det att åka in till vännasmarkaden och köpa deras nougat annars får Patrik åka utan mig och köpa det. Nu kom min lilla Pontus in :-) Lissan har varit här i ett par dagar. Hon kom i måndags kväll överraskande vi visste inget men idag åkte hon hem igen det var skönt att ha nån med sig och ha att prata med fast man mådde illa och va trött. Jag ber till gudarna att jag kommer att få må bättre nu efter alla cellgifter intag. Nästa blir nog den 24juli för dagen innan blir det att sätta in en grej i armen för att få gifterna genom den också är det blodprov och läkarbesök. Allt på Patrik s födelsedag Vi får fira han på kvällen. Nu har jag inget mer att skriva om. Hejsvejs

1 kommentar: