måndag 16 juli 2012

Solig dag

Vilka tråkiga rubriker jag hittar på, ska försöka ändra på det till nästa inlägg. Måndag idag, har idag tittat på peruker, hittade en och kom på nu att jag kunde ju ha tagit kort på det, men det kom jag på lite sent, Marie följde med som smakråd. Det är INTE BILLIGT att vara sjuk, först har man ju läkarbesök som man får betala upp till 1200kr, sen medicin och då ska man betala upp till 2200kr och sen får man betala en del till peruken också, jag fick en reka på 3000kr, men man får inte en peruk i den prisklassen som ser naturlig ut. Och sen får jag ju bara 80% av att ha jobbat 80% och då kan ni räkna ut att vi är inte rika, och nu verkar oxå den där jäkla bilen krångla oxå, och det har vi inte råd att laga om det är något fel och då kan vi inte åka ut med husvagnen, känner mig en aning nere för det just nu, för jag vill åka ut med den, få roliga minnen av denna sommar. Vi får ta lite superlim och laga bilen =) Man kan ju göra så att det kommer reklam i bloggen, då kan man tjäna in lite pengar, men jag fattar inte hur man gör, om nån kan hjälpa mig så skulle jag vara så tacksam. Inte nån som behöver en cykel, har 2 st, min gula super hoj och en annan cykel har jag som jag måste försöka sälja för att få ihop till peruken, ska ta kort på de oxå och lägga ut. Annars så har jag idag varit hemma hos Marie och Stefan, satt och solade lite, fick utslag på ryggen (röda) så då va det bara att sätta sig i skuggan och grina. Jag gillar att ligga och pressa, men det kan jag ju inte göra denna sommar, så det blir att pressa under ett parasoll.. Marie bakade en kaka (kommer inte ihåg vad den hette) men man hade på grädde o creme fraiche och jordgubbar, mumsigt va det... pontus har lekt med en kompis Oskar idag, och ska även sova över där inatt, det blir kul för han, bara de inte äter upp alla glassar som sist de lekte =) de kan hitta på de där små när inga vuxna ser på <3 <3 <3 Solen har varit framme idag, men även oxå en del moln, men ändå skönt ute Skulle behöva städa här, rensa från diskbänken och små plocka lite här och där. Ska försöka göra det nån dag framöver Hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar