tisdag 17 juli 2012

Inget speciellt

Har inget att göra,
solen har försvunnit för tillfället, vill gå ut men vill inte få fler utslag.

Pontus är fortfarande hos Oskar, de skulle bada i poolen hos han, det hade iallafall gått bra igår =) Pontus hade blivit väckt i morse av Maja, Oskars lillasyster, han är inte van att någon väcker han, hihihi.
Börjar sakna han nu, eller det har jag ju gjot hela tiden, men han ska få leka en stund till, han blir väl arg om man hämtar han nu..


Jag somnar så sent om mornarna, ändå gick jag upp kl 9 imorse, piggelin.
Provade att ha sjal igår kväll på huvudet, den sitter inte riktigt hundra bra på huvudet, får träna lite mer på olika sätt att sätta fast den, det är enkelt att duscha nu, man behöver inte så mycket schampoo, så där sparar man in...


Är det någon som vet vart det finns en jordgubbsplock?? vill så gärna plocka jordgubbar, jag var på ett ställe för förra året, ringde dit förra året men det nr fungerade inte längre, vill göra jordgubbssaft, och ha jordgubbar i frysen, ÄLSKAR jordgubbar..


Igår satt jag och läste på nätet, kollade om cancern, ångrar idag att jag gjorde det, kan jag säga...................hoppas jag läste om fel skit... men det gäller att kämpa, så det så..


Snart kanske jag får ordning med min lön som jag fick den 27 juni, skulle ju inte ha någon lön pga jag är ju sjukskriven, men fick mig en heltidslön, hade ju gärna behållit den, men lite saftigt att betala tillbaka allt när de hade kommit på mig, så iveckan HOPPAS jag att de skickar konto nr så jag kan föra tillbaka pengarna. De pengarna hade hjälpt en del nu i vardagen, hade sluppit tänka på att vända på varje krona, hade haft pengar till peruken och all medicin, visst man kan ta medicin på avbetalning, men det vill jag inte för då har man det att tänka på sen. fick ju mobilen såld för 1000kr, så det va ju bra.

Ska sätta ut kläder oxå som man kan sälja, varje krona är värd mycket just nu.

Fick igår mina nya sjukintyg, så nu är jag sjukskriven tills den 31 oktober, något som jag funderade på va som läkaren hade kryssat i, om "prognos - kommer patienten att få tillbaka sin arbetsförmåga i nuvarande arbete? läkarens svar " går inte att bedöma". Vad menas med det?? man ska väl inte fundera så mycket på det, men man kan ju inte låta bli, nu sitter jag ju inte och tänker på det hela tiden, för då går man ju under...
Man ska tänka positivt, och ha nya drömmar för nästa sommar, husvagns semester HELA sommaren.....


Hade tänkt ta mig en tur med moppen, men kom på att jag tog en morfin tablett för en stund sen, så det är väl inte så smart..

nä nu har jag väl inget mer att skriva ner.

Ha en bra dag mina vänner och läsare.


Hejsvejs

4 kommentarer:

  1. Läs inte på nätet...bara onödigt att oroa dig. Alla fall e unika o det du läser behöver absolut inte stämma in på dig<3

    SvaraRadera
  2. Det där med jobb prognosen är inget du behöver oroa dej över. Det skriver dom oftast så att fk inte ska börja gnälla. I dom flesta fall kommer man tillbaka till arbetet. Men förmodligen inte nu fram till den 31 oktober :) Så oroa dej inte över det. Å som Lina säger man ska bara ta nätet med en nypa salt. De står så mkt olika på alla möjliga sidor så man ska bara tänka på det men ta läkarens beslut istället.

    Du fixar de där!!!

    SvaraRadera
  3. Att läkaren skrivit "går inte att bedömma" är nåt de skriver jätteofta (samma stod det för mig då jag blev dålig...) Om där hade stått "ja" så hade FK börjat krångla på en gång, så du ska inte tänka mera på det.

    Låter jättejobbigt med pengabristen....jag vet att det är en hel del utgifter, hoppas verkligen att det löser sig så du inte behöver vända på varje krona. Undrar om man inte kan söka nåt bidrag? Å sen så tror jag också man kan söka avdrag sen när det är dags för skatten (det blir ju då iofs i efterhand.

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  4. Charlotte. Hur kan man göra avdrag sen då skatten är? Tar gärna information om det då de är en hel del utgifter som går åt till diverse här med.

    SvaraRadera