lördag 22 september 2012

Ännu en bra dag


Ännu en bra dag har det varit idag =)
Sen förra inlägget så har jag hunnit vara på ett 30 årskalas, med en massa gofika, det var mycket trevligt =)

När vi kom hem så vek jag lite kläder, gjorde iordning en dressing som skulle vara till dagen mat, egna hamburgare. Dressingen blev faktiskt riktigt god.

Så ni kan få receptet om ni vill testa.

1 msk senap
1 msk ketchup
2 dl matlagnings yougurt (heter det så, den var i en burk som creme fraiche 2 dl)
1 krm salt
1 krm peppar
½ hackad lök
1/3 fin hackad gurka

Blanda ihop allt, tyckte att det var en helt ok dressing. god till hamburgaren.
Så dagens mat fick en 4a av 5.
Imorgon blir det ju tacogratäng, så på söndag blir det kyckling, den skulle vara i en jordnötssås, men det går inte för Samuel är allergisk mot nötter, så vi får tillaga den på ett annat sett, kanske man ska göra en grekiskt pyttipanna, då kan man ha både kyckling och fläskfile i, och den är ju SÅ god, de pratade om den idag på kalaset =)


har gjort tårtan ikväll, höll på att glömma bort att jag skulle baka den ikväll, men kom på det vid 19 tiden så det va ju inte så sent.

Har lyckats sälja allt som jag la ut på blocket, så imorgon ska vi in till barnens hus och kolla overaller, de har imorgon ett bra pris på overallerna, så vi ska dit och titta på en eller 2, bra att ha en extra overall oxå, och priset är imorgon 199kr så det är ju ett bra pris, men jag vet inte hur kvaliten är. ska nog kolla det. men den kostar ändå 600kr i vanliga fall, så jag tycker att det borde va bra grejer.

Har satt ut en del kläder på nätet nu, har även satt ut möbeltyget, ingen som vill köpa möbeltyg?så här ser det ut.


det är jätte fint. tyget är i 2 delar, den ena biten är 4 meter och den andra är 1.20 meter, bredden är 1.45m, priset 300kr. det är köpt på ohlssons tyger, meter priset är över 100kr, Tyvärr behöver jag det inte längre.


Måste i helgen försöka åka och lämna tillbaka kylväskan som vi lånade av Helena i sommras till husvagns semestern, den står så fint i hallen och väntar att vi ska köra hem den =)


Pontus blev så glad när han fick pengarna för cykeln, han ska köpa skylanders gubbar har han sagt, han ska göra en överraskning till mig imorgon, han har pratat om det hela veckan, så jag får se imorgon vad det är.

han ritade en teckning till samuel idag som han slog in i ett paket.

pontus sa idag, han märker att något är fel, att när x fyller år så ska jag rita en teckning till den, men jag ska inte rita med dig mamma för då kanske x blir mera sur på dig..
det är tråkigt att det blir så ibland..


Måste egentligen gå och sova nu, ska upp tidigt för vi ska vara på barnens hus när det öppnar, så det kanske är bäst att avsluta nu.

hejsvejs.

ForHair.se Senap webbyrå Gratisbio.se Senap webbyrå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar