onsdag 19 september 2012

Vill göra så mycket, men orken finns inte riktigt där


Tisdag idag. Har varit och lunchat med Robban idag på Frasses, lite mycket skräpmat i veckan blev det, men gott va det.
Vi åkte förbi rusta oxå, kom ut med 2 påsar, köpte 2 st nya gröna filtar. de kostade 99kr st.



Filten

Köpte även julpappaer för 5 kr, det ser inte ut som julpappaer så man kan slå in vanliga paket med det är min tanke. Köpte även våtservetter (bra att ha) en sminkspegel så jag ser vad jag gör, duschkräm, en massa daim, disktrasor det va väl allt som jag köpte. de nya filtarna blev så bra i soffan.
Så nu ska jag sy överdrag till kuddar som jag ska ha i soffan, har kvar möbeltyg sen jag sydde om dynorna till vår första husvagn, så då ska jag ta det gråa tyget så jag får iallafall 3 kuddar som är gråa. Detta är min tanke, om det blir av det vet jag inte, men tanken finns där. Har tänkt sy kuddöverdrag i ett år nu, och inget har hänt.

Sen har jag svart möbeltyg kvar, ska mäta det och beroende på hur mycket som är kvar så ska jag sälja bort det, även det gråa tyget, har för mig att det var en del kvar, men som sagt först ska jag sy dessa kuddfodral.

Mycket som ska sys, mössorna ska jag väl oxå ta och börja med, och måste väl prova på att sy en huvudbonad grej, men först ska Erika få sy klart den hon började med så man ser hur de ser ut när den är klar. Men nu har hon blivit sjuk, så det blir väl i nästa veckan.

Ska nog försöka bli vän med min symaskin imorgon, det skulle ju vara bra, för jag behöver ju den för att kunna sy, annars blir det svårt...



Ringde idag till sjukhuset igen för de ringde ju aldrig upp. Då va "min läkare" sjuk så då ringde en annan upp, och då ska jag öka plåstrena så jag ska ha 50ml plåster, sen ska jag hämta ut en annan medicin imorgon som jag inte kommer ihåg vad den hette, och sen ska jag ta de andra som jag brukar ta, så vi får hoppas att det hjälper. Får hoppas att de har de medicinerna här på apoteket oxå, annars så måste jag in till stan.
det är inte kul att ta djupa andetag just nu, så jag får ta små andetag, så det måste ju vara något inne i kroppen som ligger emot något som gör att det gör ont nere i svanken när man andas.


Pontus följde med Oskar hem en stund efter skolan, Vi åkte och hämtade dom efter mellis, då ville killarna leka, så Robban körde hem mig, så jag fick ringa till sjukhuset.

Jag känner att jag vill göra så mycket men har inte riktigt orken, fast orken har jag nog, det är nog mer värken i ryggen som sätter stop för allt.
Jag vill plocka undan allt skräp här hemma, få ordning, ha en ren diskbänk, ta kort på alla kläder som jag ska försöka sälja, sy kuddarna, sy mössorna, totka skåpluckorna.
Har iallafall vikt tvätten idag =) så det är jag nöjd över.

Måste säga att mina nya skor hade jag på mig idag, och det känns bättre när jag går i dom, blir inte lika trött i ryggen så det är ju bra, så vi får hoppas att det inte blir så mycket regn för då kan jag ju inte ha dom på mig.

I helgen fyller Samuel 17 år, så han och Patrik ska städa här i veckan, sen ville han ha marängtårtan, den tror jag inte Patrik kan göra, så den får jag ta och baka, men Patrik får nog hjälpa till ändå, att plocka fram grejerna åt mig. Sen har vi att när de fyller år får de bestämma vad vi ska äta precis vad de vill, nån mat de gillar, så innan torsdag ska han meddela vad det ska vara.

Idag gjorde vi den första maten från matkassen, det blev bratwurst korv med zuccini i ugnen, med pasta och en tomatsås, den va väl ok, en 3 av 5 möjliga. Imorgon ska vi äta kött med klyftpotatis och morötter, så får säga imorgon vad jag tyckte om det.


Tvättade Pontus vita jacka, den var full med blåbärsfläckar, trodde att de inte skulle gå bort, men tusan, tror att alla fläckar försvann, dränkte jackan med galltvål och vanish, så ska syna den sen imorgon och förhoppningsvis sälja iväg den, tyvärr har han växt ur den, lite kort i ärmarna är den nu.

Han sa idag att några stora tjejer frågade vad hans mamma hette, är lite rädd att nån ska säga något elakt till han om mig, man vet ju aldrig.


Ihelgen (söndag) ska vi antagligen åka och hälsa på Peter och Johanna, det ska bli kul, det va ett tag sen vi sågs =) Jag har aldrig varit i deras hus som de köpte för x antal år sedan, Patrik har varit där, undra vart jag va då.


Nu har jag inget mer att skriva om, längtar faktiskt till torsdag när jag ska få gå på feel good kursen på hotell Björken, sminka sig lite, och knyta sjalarna, har ju en del sjalar nu, och det skulle vara kul att kunna knyta de fint, det jag kan är att sätta en knut, som när man sätter upp håret, men det blir kul iallafall. Tror att en buss går vid 12.20 så då är jag där strax innan kl 13, så det är ju bra =) i tid och allt..


Nä mina vänner mu har jag faktiskt inget mer att skriva om,

Jag ska försöka bli vän min symaskinen imorgon (idag) och börja med kuddarna har jag tänkt =)


Hejsvejs <3 <3 LyckoBingo.com

Hårpleie

Senap webbyrå

Gratisbio.se


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar