fredag 14 september 2012

Fredag

Dagen har varit lugn idag, har inte gjort många knop, pga denna rygg som vanligt.
Satt och tog det lugnt med morgonrocken tills kl 13 ca, sen tog jag en dusch, och gick och hämtade Pontus på fritids vid två.
Han blev inte så glad när vi skulle hem, för de skulle precis börja se en film i aulan, och det påminndes om att sitta på en bio, så det var många tårar när vi gick hem.

Sen kom Erika och Anna-Lisa upp, vi ska testa att sy nya huvudbonader, eller det är Erika som gör det, jag tittar på för tillfället, jag har inte orken att sitta vid symaskinen, som är helt kass, den vill inte fungera, så har den varit sen jag fick den. Patrik få ta sig en titt på maskinen, behöver ju den när jag får orken att sy mössorna som jag har tänk.

Erika nålar

sido delarna


Fredagsmys, Blåbär/hallon smulpaj

Min bit

Idag gjorde jag tacogratäng, sen blev jag sugen på blåbärspaj, så jag ställde mig och bakade en, tog även i lite köpta hallon, blåbären fick jag av Birgitta när hon var förbi för ett tag sen. Den blev jätte god, men åt väl lite förmycket så jag är proppmät just nu.


Ställde mig på vågen idag, fick mig en chock, fast jag inte har kunnat göra nr 2 denna vecka så har jag gått ner i vikt, kan säga att jag har ÄTIT under veckan så det är konstigt.


Ja igår så skulle jag ju till kuratorn, hon ringde idag, och jag hade tagit fel dag, vet inte vart jag fick den 13de ifrån, kanske missade något annat jag skulle till, ja ibland blandar man ihop dagarna, fast jag har haft den 13de hela tiden i minnet sen jag pratade med henne, ja så kan det gå. Även de bästa kan göra fel =) hihihi.

Har idag kokat en egen lag till kräftorna som jag och Patrik ska äta imorgon, vet inte vad ungarna ska få, Pontus va sugen på pannkakor, så kanske att man kan göra det till dom. Så de får äta tidigare.
Funderar att kolla hur man gör egen aioli, Marie är duktig på att göra den, tycker att det inte borde vara så svårt, ska kolla nåt recept och se hur svårt det kan vara, annars så får jag ringa henne så får hon göra det åt mig =) eller hur Marie???


På måndag är det ju dags för att göra den där pet grejen på sjukhuset, som skulle ta mellan 2-2½ timme, skulle dricka kontrast vätska och få lite radioaktivt ämne i mig, det skulle jag göra 8.30, så det är väl klart vid 11 om jag nu kan ligga där, hade tänkt ringa till min läkare om det idag, men det försvann helt, men kan ju säga det till dom där så de får kanske fixa något. Och sen kl 13 till 14 så har jag träffen med kuratorn, så det blir en heldag på sjukhuset då. Men det borde ju gå bra.

Idag har det blåst och regnat hela dagen. Tog på mig mina överdragsbyxor, de hade blivit lite stora åt mig i midjan, men jag har på mig dom ändå de är ju limegula =) de vill jag ha kvar, tyckte ändå att de satt bra på, skulle behöva sy upp dom lite, de är som långa, har nu satt ditt säkerhetsnålar så jag inte ska trampa sönder dom. Kanske ska be Erika om hjälp med det, hon är ju så duktig på att sy, ska höra med henne sen.

Kanske ska ta och försöka vika lite tvätt, har en ganska så stor hög i soffan, behöver ju inte vika allt på en gång, men det ser ju bra ut om jag börjar iallafall. =)
Ha en trevlig fredagskväll. Kram på er <3 <3 <3 hejsvejs ForHair.se Senap webbyrÃ¥ Check-in Music



1 kommentar:

  1. Haha! Ja får du inte till det med aiolin hjälper jag ju självklart dig, men det där fixar du!

    SvaraRadera