tisdag 4 september 2012

Ont lite överallt.



Igår sattes venporten in. Jag skulle vara på sjukhuset vid 7.45 14där fick jag vänta och vänta. Klockan 14 kom de och rullade ner mig på op. Jag fick gå in till op salen och lägga mig på sängen där. De började förbereda sätta nål, rengöra halsen och där som venporten sitter. De skärmade av så jag inte kunde se något av det de gjorde, det jag såg va han som satte nålen och försökte underhålla mig.
De började ge mig bedövning där de skulle görs ingreppet. Kan säga att det kändes.

Sen började dom. Men fick sätta mer bedövning för det gjorde ont. Det gick ganska bra tills de skulle tvinga in dosan det gjorde SÅ ont så då fick han som la nålen ge mig något starkare två gånger.
Efter det gick det bra.
Var ledsen under hela ingreppet för jag ville inte ha venporten men alla säger att det är så bra bla bla bla bla.
Det är säkert det men jag är så rädd att få en till infektion just nu. Vill inte genomgå det igen. Får hoppas att det går bra.

Pratade med en underläkare igår om att jag har fått ont i ryggen igen har svårt att sova. Men fick som inget svar.

Imorgon ska jag få cellgifterna ser inte fram emot det har ont i såret. Kan inte röra huvudet som vanligt för det gör ont och ryggen gör jäkligt ont. Är Less på att ha ont och ont hela tiden.

Har varit trött oxå hela tiden. Vaknade imorse när Patrik åkte gick upp, borstade tänderna tog sprutan la mig i sängen och tittade på tvn men somnade sen om. Vaknade kl tolv.
Nu halv ligger jag i soffan och ser på tvn.

Hejsvejs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar