fredag 14 september 2012

Torsdag, fast nu är det fredag...


Torsdagen rullade på ganska så bra. Klev upp sent, gjorde mig klar för jag skulle få åka med Erika in till stan vid 11.45, hade ju tid hus kuratorn i dag kl 13.
Vi åkte in, och hon släppte av mig, så då hade jag tid över så jag köpte mig en köttbullemacka och en festis för att ha något att göra medans jag väntade.
Vid 12.45 gick jag och anmälde mig, gick sen upp till våningen jag skulle till, och satt och väntade. Väntade och väntade, tyckte att det va konstigt, så när kl var 13.30 så gick en sköterska förbi så då frågade jag efter kurator E, då säger hon att E va sjuk igår, men hon gick och kollade på hennes dörr och det stod att hon va sjuk.. Att de inte ringde mig och sa det.... de skulle skriva en lapp till henne,
Kan säga att det var tur att jag fick skjuts både dit och hem, om jag hade åkt buss hade jag nog blivit väldigt arg nu när man har ont i denna rygg, vet att jag tjatar om min rygg, men så är det, om den inte hade värkt så hade livet varit bättre. Jag går som en gammal tant till och från.

men sen iallafall ringde jag Erika, och sa att jag var klar, då hade hon inte gjort de ärrenden hon skulle göra som att åka till ohlssons tyger, men hon undrade om jag ville följa med dit, så det gjorde jag.
Kom ut därifrån med 6 tyger, jag som inte skulle köpa något. Tog en ½ meter av alla så det blev 87 kr, 4st av de tygerna så ska vi testa sy huvudbonader, och de andra 2 tygerna ska jag ha till innerfoder till mössa till Pontus, har några fina ME&I tröjor som det är nån fläck på och de går inte att sälja, så ska testa göra mössa i stället, har nu tyget så det gäller bara att komma igång och ha orken att sitta. Och bli vän med min symaskin, vi är inte de bästa vännerna...

När vi va klar där åkte vi till maxi, jag köpte grejer till maten, det blev en minestronesoppa med köttfärs, lyckades ganska bra med den måste jag säga, den gick iallafall att äta. träffade Maria.K. på maxi, det var kul att se henne. Hon har turen att få åka utomlands om 1 månad, vad det skulle vara skönt att få åka iväg.


När vi gick ut till bilen så känner jag mig helt slut i ryggen, ringer Patrik och hör om kanske Gabriel kan hämta Pontus för jag fixar inte gå till skolan och hämta han, så det gör han.


Börjar med maten när jag kommer hem.
Skypade ikväll med Lissan (Patriks syster) hon jobbar och bor i London, berättade om allt som har hänt, hon ska komma till sverige i November och hälsa på, så jag önskar mig en Armani parfym av henne (hon jobbar där) man kan ju önska iallafall och hoppas =)


Satt sen ikväll vid datorn, då frågade Helen (grannen) om jag kunde komma upp en sväng, så jag gick upp till dom en sväng, satt och surrade och drack te =)


Igår kväll satt jag vid fb och kollade, så skrev en gammal kompis till mig Helena, hon bad om mitt nr, och frågade om hon kumde ringa en snabbis, vi satt och pratade i 2 timmar. det var som att det nästan va igår som vi pratade, fast vi berättade vad som har hänt under åren vi inte har pratat.
Vi lärde känna varandra i 7 an, så vi har hunnit göra en del saker ihop, både bra och dåliga saker =) vi kunde sitta och fika i timmar, satt på ett cafe i Motala och drack te kopp efter te kopp, eller kaffe, så gjorde vi varje dag nästan, trevligt hade vi iallafall.
det var riktigt kul att sitta och prata med henne.


Måste ut och hitta en present till min syster son Anton som fyller 6 år den 6 oktober, vet inte vad jag ska köpa, har fått några tips om vad han vill ha / gillar. Jag har ju ett tag på mig, men vill ha det köpt så det är klart för att skickas iväg med posten.


Det är så roligt, Pontus har börjat hitta på egna gåtor, ingen kan lista ut svaren utan han själv. Han har även börjat rimma. Bokstäver har han oxå börjat gilla, dom de har gått igenom i skolan, från att ha varit noll intresserad till jätte intresserad tycker jag är jätte kul och det har hänt så fort.


Nä mina vänner, klockan är jätte mycket och jag måste nog gå och sova nu.

hejsvejs

Senap webbyrå

LyckoBingo.com

ForHair.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar