fredag 7 september 2012

Fredag igen







Fredag idag, redan helg. Idag har jag bakat pizza, gjorde degen som jag gjorde piroger av och det blev riktigt bra måste jag säga. Det blev 2 plåtar, den översta pizzan är halva annanas och andra halvan bara ost och skinka, den var till mig o Pontus. Den andra pizzan är med champinjoner på, den va till Patrik och Samuel för de gillar det.
Pizzan som är klar är Pontus och min.
Alla gillade pizzan iallafall, det blev ca 1 plåt över så det blir att frysa in sen.

igår gjorde jag köttfärssoppa, den blev inte bra tyckte jag. Har gjort den en annan gång och då blev den bra så jag vet inte vad jag missade nu, men man kan inte lyckas varje gång.

Ryggen värker som vanligt, det blir inte bättre fast jag har ökat dosen till 2 tabletter, så det blir att ringa på måndag och prata med dom.
Jag kan inte ta ut saker om jag har nåt i ugnen för då måste jag ner på knä och sen ska jag ju ställa mig upp med en varm plåt det funkar ju inte. För nån gång kanske man har orken att baka något, då måste jag ju kunna ta ut det ur ugnen.


Har idag fått en kallelse till sjukhuset den 17 september för att göra en PET/CT FDG hals thorax buk -iv kontrast, tror att det är det jag gjorde sist, drack kontrastmedel och sen får jag en svag radioaktivt läkemedel i mig, sen får jag ligga på en brits och de ska ta bilder, apparaten ser ut som en skiktröntgen, så den fungerar nog som den. Så det ska jag oxå ta upp på måndag när jag ringer att jag måste få något om inte värken i ryggen försvinner. Sist när jag gjorde det fick de spruta in en del morfin i mig 2 gånger för jag hade så ont i ryggen.
det tar kanske 2.5h allt, ska dricka vätskan det tar väl ca 30-40min, sen vila i 1h sen tar
bildtagningen ca 30min, sen är man klar. Så det känns bra att det blir av, men man blir ju oxå nervös av vad visar bilderna, har det minskat något eller ökat, har det kommit på flera ställen, ja en del funderingar.

Den 13 sep ska jag träffa kuratorn som jag fick träffa i onsdags, hon såg väldigt ung ut. Men hon verkar trevlig, vet inte om jag skrev det, men fick en bok till Pontus som heter När mamma eller pappa är sjuk. Han gillar den boken, det finns en nån sida om döden, men den sidan har inte Patrik läst för han
De andra kidsen ska oxå få läsa den, den är lättläst, Samuel fick läsa den igår.

Idag gick jag och hämtade Pontus, tror det tog nästan 10-15min att gå dit, men jag tog det i min takt, ingen ide att stressa. Pratade lite med Pontus fröken, och en mamma (Hanna) till en kompis till Pontus, hon läste min blogg, kul att höra vilka som läser =)


Annars så har jag inte gjort så mycket mera, körde igång en tvättmaskin, och hängde till och med upp den, och körde igång en till fast den fick Patrik hänga upp.

Kanske man ska göra jordgubbssaften ihelgen, fast Patrik får hjälpa till då så klart, måste bara hitta nån mer glasflaska att hälla i saften i det skulle ju vara ganska så bra.
Det var allt för idag, ha en fortsatt trevlig fredagskväll.
Hejsvejs





Gratisbio.se
http://ads.frossle.com/click/28791-10182-10943/


LyckoBingo.com


Senap webbyrå
http://ads.frossle.com/click/28791-10670-14808/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar