tisdag 4 september 2012

Min födelsedag

mina presenter

Presentkort på strömpilen, kan handla vad jag vill, så det blir nog parfymer för hela slanten, kanske 2-3st. Detta fick jag av Patrik, Maria o Johan, Marie o Stefan, Robban o Anna-Karin. Birgitta, Tessan o Peder.
Den gröna växten som är ett hjärta fick jag av Patrik och 2 trisslotter, men jag vann inget. De gula blommorna fick jag av Robban o Anna-Karin och Marie o Stefan. Bara gula blommor, min favo färg

Presentkortet på strömpilen.

Prresentkort att göra naglar i stan, och 1200kr till sjukhusräkningen, helt galet fick detta av Marie
Ljusstake/ljushållare och choklad fick jag av jobbet

Glas fick jag av Fredrik, man ska dricka nån drink i dom
Hemma gjord blåbärssylt fick jag av Erika
Bodylotion och duschkräm fick jag av Helen, fick även av henne hemmagjord sylt, en burk med hallonasylt, en burk jordgubbssylt och en burk drottningssylt


Vill tacka alla som kom och firade mig, ringde till mig och önskade grattis på fb. Det värme i hjärtat <3 Vi fikade en god smörgåstårta som Marie och hennes mamma hade gjort. Nu börjar det kännas lite bättre där venporten sitter, har börjat kunna röra huvudet lite mera, men ryggen känns som att det blir värre och värre, det känns inte bra. Det är nästan som att det är på väg ut i benet igen som det var innan jag började med behandlingen. Man blir ju orolig, har cancern tagit fart igen? tar medicinen något? ska prata med sköterskan imorrn när jag får cellgifterna och säga att ryggen värker, kan man få något för det, jag går som en gammtant när jag går. Jag insåg förresten ikväll att jag har ju inte fått någon tid om när jag ska vara på sjukhuset, ringde avd och frågade, så hon som svarade skrev en lapp så de får ringa mig imorrn, kan ju som vara bra att veta när jag ska vara där. Glömde ju skriva om venport inläggningen förut. Jag var ju på ultraljud i förra veckan där de skulle kolla hur det såg ut efter proppen, och då sa de att de måste lägga den på vänster sida för att det va stop där på höger. Ligger där på bordet igår och de börjar leta efter en åder på HÖGER sida, jag tyckte att det va konstigt, men lät de göra sitt jobb. Tills jag insåg att de hade tänkt sätta in den på höger sida. Då berättade jag att jag hade gjort ultraljudet i torsdags och va de hade sagt att de skulle ta den på vänster sida. Men de tyckte väl att höger är bästa sidan så de ville ha höger sida, men då sa jag att jag har ju haft en propp på höger sida därför är det ju stopp där. Då hade de väl inte läst det, så jag fick beröm för att jag hade sagt till om det, så de satte in den på vänster sida. Så då blev jag lugnare. Tänk om man inte hade sagt något till dom, man tycker ju att de ska veta såna saker. Sen frågade han som satte nålen varför jag va så rädd, då sa jag att jag är rädd att få en till infektion, han försökte lugna mig med att det händer INTE ofta, så jag svarade det sa de om picclinen oxå att det är ovanligt med infektioner och proppar och se vad jag fick. Om jag klarar mig från något nu i en vecka så kommer jag lugna ner mig, eller om 2 veckor för jag fick ju infektionen efter 1 vecka med picclinen. Fick idag jordgubbarna av Maria.K. som jag ska göra jordgubbssaft av. Wilma kom upp med dom idag =) så när orken kommer och jag har några flaskor att hälla det i så ska jag koka saft. Fast Patrik kan ju det där nu så han kanske får göra det, iallafall hjälpa mig får han göra. Patrik stannar hemma tills jag ska in imorgon så han kör in mig. På torsdag ska jag ha möte med chefen och en till vad hon nu hette, ska vara på kommunkontoret kl 10.30, får ta moppen dit, hoppas att det går bra med ryggen, Nu ska jag se på tvn igen och hoppas bli trött, ska gå upp kl 7, vid kanske 7.30 skulle de ringa från sjukhuset så då är det ju bra att vara klar ifall tiden är vid 8. Ska träffa en kurator imorrn oxå, hon skulle komma ner när jag får cellgifterna så skulle vi träffas iallafall. hejsvejs







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar