onsdag 19 september 2012

En riktigt bra dag idag tycker jag

Idag har jag haft en riktigt bra dag, måste jag säga.
Fast jag inte kunde somna igår, somnade vid 4.30-5, så klev jag upp idag kl 9 idag, tog mediciner, sprutan, duschade, ja allt man brukar göra på morgonen.

Vid kl 10, kom Robban han skulle köra mig till apoteket, jag skulle hämta ut lite medicin. Hade turen att de hade de 2 medicinerna som jag skulle ha =) köpte även en handsprit för att ha i väskan, sen har jag varit sugen på att köpa en sån här dosett för att lägga i veckans mediciner i, så man slipper varje morgon ta fram alla förpackningar. inne i stan hade de några i neonfärger och de kostade 50kr, men de hade de inte här, och denna som jag nu köpte kostade egentligen 130kr, men jag fick lite rabatt för jag tyckte att det va dyrt =) så jag fick den för 104kr. den är guldig och fin.
så jag ska sen sätta i medicinerna.

Dosetten, den ser ut som en bok

Insidan, Måndag-Söndag.


Efter apoteket, gick vi till konsum, på vägen dit träffade jag Sirpa som kom cyklande, stod och pratade lite med henne.
Köpte lite grejer på konsum, sen åkte vi till Kajutan och Robban bjöd på lunch, vet inte om jag vågar skriva vad jag åt..... kebabtallrik åt jag, Robban åt stekt spätta och potatis, ångrar i efterhand att jag inte tog det, den såg så god ut, mycket god ut.
Men kebabtallriken va oxå god.
Sen körde han hem mig, när vi kom in här på gården, så kom Challan och Kecke ut, de skulle hälsa på mig, så då kom jag ju hem lägligt =)
Så vi satt och pratade ett tag, bjöd på lite kaffe =) tiden bara flög iväg. Sen va de tvungna att åka för Challan skulle börja jobba snart.

Gick sen vid 14.30 och hämtade Pontus, letade i hela skolan efter dom, men de va ute i skogen och åt mellis, hittade han sen. träffade Gabriel på skolan oxå =)

När vi kom hem så hade Patrik kommit hem, han låg och vilade, hade ont i huvudet.

Jag lagade maten idag, det blev klyftpotatis och morötter, kotletter, och en egen sås som påmindes som beasås, hade även köpt en bea sås utifall den andra skulle smaka dåligt. Maten var väl helt ok, den får 3 av 5. vet inte vad det blir imorgon för mat, kanske laxen.

Efter maten fick Patrik hämta in möbeltyget, så då satte jag mig på golvet och klippte ut till kuddfodral. Sydde först det lilla kuddfodralet, dels för att se hur det går. Symaskinen och jag var VÄNNER under hela tiden, det blev inget trassel, så jag vet inte vad jag gjorde för att det gick så bra. Kanske att jag då vågar mig på att sy mössorna imorgon.
Sydde sen de större kuddfodralen, och det gick också jätte bra, Patrik fick hjälpa mig att få i kuddarna i fodralen, kände i slutet av ryggen, men struntade i det. Sen så sydde jag ihop dom, så här på bilderna ser ni mina kuddfodral som jag lyckades sy ihop.

Jag hade ganska mycket tyg kvar av det gråa, kanske att Erika ska köpa det av mig, annars så sätter jag ut det och hoppas att nån annan vill ha det. jag har lite av det svarta tyget kvar, vet inte om det räcker till att göra överdrag till köksstolarna, kuddarna jag har på dom, ska mäta och kolla sen.


en närbild på kuddarna

Alla kuddarna i soffan.



Jag är riktigt nöjd över dagen, mycket som har hänt. Imorgon ska jag ju på Feel good grejen, det ska bli SÅ kul.

Maria kom upp nyss, det är DALLAS, så det ska vi se.

ha en trevlig kväll.

hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar