tisdag 11 september 2012

Lite snurrig med dagarna idag

Hade helt fel idag, trodde att det var onsdag idag, när jag hämtade Pontus idag när jag skulle stycka han från listan så insåg jag att det va tisdag, fast jag visste ju att laxen skulle komma in på konsum idag tisdag som jag ju va och köpte.

Klev upp idag vid 10 tror jag det va eller jag vaknade då och låg och drog mig en stund, borstade tänderna, tog mediciner och sprutan. Sen tog jag en dusch, såg sen att Robban hade ringt så jag ringde upp han. Frågade om han skulle till konsum nåt, för jag skulle det, men värken va lite jobbig då i ryggen, men han sa att han kunde köra mig efter att sotaren hade varit där, det va jätte snällt.

Så han kom nångång efter 12, så vi åkte till konsum, och jag handlade det jag skrev upp på listan, köpte vindruvor till Pontus förtjustning, så det ska han ha till skolan imorrn =)
sen efter handlingen åkte vi, då frågade Robban om vi skulle ta en fika på nisses, ok sa jag. Så då bjöd han på lite fika, jag tog en cola och en hallongrej, vet inte vad den heter.
Sen efter fikat så åkte vi och hämtade killarna, och jag o Pontus fick skjuts hem =)

hemma packade jag upp allt jag hade handlat, tog fram mellis till Pontus. Jag hade lämnat kvar några varor som inte behövde va i kylen, men då plockade gullungen in det i kylen, och slängde en tom saftflaska, för jag hade köpt en ny, jag tyckte att det var stort.

Vi satt sen i soffan och tittade i boken som han fick idag när de var i biblioteket, vi läste lite av det han ville veta, sen sa han om vi går dit så får man ett kort så man får låna böcker, så vi ska ta oss dit en dag och ordna det.
När vi var klar med det så kom Love hit och frågade om Pontus ville leka, så då försvann dom dit.

Grannen Erika kom förbi en sväng, hon hade varit hos grannen ovanför Helen och sytt lite, eller nålat hade hon gjort, hon ska sy en jacka till sin dotter.


Efter kl 15 så kom Marie hit, och Stefan, de fick en kopp kafffe innan de skulle in till stan för att kolla på kakel till badrummet.


Idag blev det som sagt lax och potatis till mat, det var så himla gott, ska köpa en till lax för att ha i frysen till en annan fisk dag, synd att man inte köper lax så ofta, när det är så gott när man lyckas med den. Ibland brukar jag göra laxpyttipanna, den är så himla god, men min blir inte lika god som Nancy lagar på mitt jobb, den blir SÅ god....


Ikväll va jag på föräldramöte, de gick igenom grupper, hur dagarna ser ut, vad de gör, att man ska märka kläderna osv sånt man redan vet men som vissa behöver bli påminnda om.
Sen så sa jag att om era barn undrar eller frågar varför jag ser ut som jag gör, att jag har grejen på huvudet så kan ni ju berätta att jag är sjuk, det är ju inte säkert att de undrar, men det kan ju komma funderingar.
Jag tyckte att det va jobbigt, hälfen av föräldrarna där känner man ju inte, så jag blev ledsen så klart. jag sa även att ha gärna era barn hemma när de är sjuka, för jag har inget immunförsvar och har då lätt att bli sjuk just nu. Inte för att jag springer på skolan hela tiden, men pontus går där och om nån har något och han får det så kan det ju bli så att jag får det.

Man får vara med barnen på skolan om man vill, så det har jag tänkt, fast kanske då när ryggen är bättre så jag orkar med. det skulle vara kul att se hur det är. Jag är nöjd med de personal som Pontus har i skolan, så jag är jätte nöjd.


Ikväll har jag sett på svenska hollywood fruarna, de är som roliga =) en del lite udda.

imorgon är det onsdag, då ska de ha skoljoggen i skolan på elljusspåret, men jag hoppas att de ändrar det, för ikväll hade nån sett en björnhona med 2 ungar där så jag hoppas de ändrar på det.


nu ska jag se på Alla älskar Raymond (hur det nu stavas)

hejsvejs mina läsare

ForHair.se Senap webbyrå Gratisbio.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar