måndag 24 september 2012

Härliga måndag

Idag känner jag mig på ett sånt bra humör, just nu har jag inte världens värk i ryggen eller benet det gör nog mycket, känner mig så pigg.

Vi har inte hunnit göra så mycket idag, har kollat runt på tradera efter scarf, la ett bud på en till som jag hittade eller va det på 2 st som jag la bud på.

Har ätit lite lunch, grekisk pyttipannan, Pontus va inte så nöjd, han ville ha pannkaka, men jag sa att det blir det inte, kanske nästa gång du är ledig.  När jag skulle värma maten i micron så såg jag har skitig den var där inne, så jag fick skura av den lite, fick inte bort all skit, så jag tror att Patrik får göra det, men fick bort det värsta iallafall.

Pontus har rensat lite leksaker som han ska sälja, han har plockat fram 4 grejer, de leksakerna leker han inte med, han har ju insett att man kan ju få pengar om nån vill köpa det. Ska plocka bort hans utklädningskläder, de flesta är försmå, så ska kolla egenom dom, tvätta dom och sen sälja om nån vill ha.
Har bokat in mig på loppis på Ersboda den 7 oktober, ibland går det bra ibland mindre bra där, mig spelar det ingen roll om det går bra eller dåligt, tycker bara att det är roligt att stå, men det är klart man vill ju ändå få ihop till bordet iallafall så man inte går minus.

Idag har jag på mig en annan skjorta som har suttit tight, men inte NU, det är så himla kul, kanske därför jag är på sånt bra humör idag.

Har tagit fram laxen som vi ska äta idag, hoppas att den hinner tina för jag kom på att den skulle ur frysen för en halv timme sen, får kanske lägga den i vatten så den hinner tina.

Nu ska Pontus gå ut, han ska kolla om nån kompis är hemma., de har studiedag idag, men fritids är ju öppet som vanligt.

Jag undrar när de ska komma hit och byta kranen i köket, som sagt man vill ju ha plockat ut ur skåpet under diskbänken, så han kan byta rören och så.

Bara för att jag skrev att jag inte hade så mycket värk i ryggen och benet så kom det tillbaka nu, typiskt, men det ska inte få förstöra för mig.

Nä dags att kolla igenom Pontus rum, och hänga upp tvätten ska jag oxå göra.

hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar