söndag 16 september 2012

Söndag

Idag åkte vi iväg på stor loppisen på Nolia. Patriks mamma följde också med. det fanns inte så mycket grejer, men hittade en grön sjal till mig för 10kr och dessa träskor för 100kr. Helt nya, såna har jag velat ha länge men i vanliga fall kostar de över 600kr och det tycker jag är mycket för skor. Men säljaren hade flera olika färger och mönster. Först tänkte jag inte änns kolla på dom, men när han sa priset så va jag ju tvungen och de som fanns va i min storlek.
Köpte en pirat flagga som Patrik ska ha på jobbet för 10kr, och den skulle de först ha 40kr för men hon sa du får den för 20kr, men då sa jag du får 10kr, så jag fick den =) jag brukar inte pruta på loppisar är för feg för det, men nu lyckades jag.
Pontus fick av sin farmor en transformershjälm som de hittade på loppisen, så han blev nöjd.
Det fanns inte mycket barnkläder tyckte jag, inte i den storlek som Pontus behöver iallafall. Träffade en arbetskamrat där Mimmi, hon stod och sålde fast det lät som att det inte gick så bra, men lite blev hon nog av med =)

Jag brukar stå på loppisar oxå, men i höst har jag inte bokat in nån, på travet där jag brukar stå är det fullbokat, ska kolla när loppisen på ersboda är, ibland har det gått bra där när man har stått, sist när jag va där gick det nog bra det va förra hösten.

Tofflor 100kr


Sen efter loppisen åkte vi och lämnade av Patriks mamma (Birgitta) så åkte vi till Strömpilen. Gick in på KICKS och luktade på parfymer. Hade svårt att välja vilken jag skulle köpa, men det blev till slut en Gucci en fin parfym och en Puma som jag kan ha som vardagsparfym. Ska köpa en till men den som jag ev vill ha visste de inte i affären vilken det var, för det fanns en provflaska men 2 olika kartonger med parfym men samma märke men olika dofter, men jag kan ju hinna ändra mig tills jag kommer dit nästa gång, vill även ha DKNY parfymen den rosa, och sen hade de en ny D&G parfym som oxå luktade gott. men köpte allt för presentkortet jag fick när jag fyllde år. Fick även med 2 st provdofter till Patrik, jag frågade om de hade några provdofter som man kunde få med så då fick jag till han, och en fotboll till Pontus som tyvärr va trasig.


Parfymer


Efter det gick vi på maxi och handlade lite. Egentligen så skulle vi inte handla så mycket, men det blev en del ändå, köpte nya matlådor för 10kr st så det blev 6st, så slängde vi de gamla, sen handlade vi till grillningen plus lite annat.

Patrik grillade sen, det var så himla gott, och det var så längesen vi grillade minst 1 månad sen känns det som.

I veckan som kommer ska vi ju ha Linas matkasse, den kommer de leverera imorgon mellan 17-22, man vill ju ha maten imorgon men då får man hitta på något eget, så imorgon blir det korv och pasta.

Imorgon ska jag ju vara på sjukhuset halva dagen, får inte äta något på morgonen så innan jag är klar kommer jag ju vara vrålhungrig.
Robban ska köra in mig på morgonen så jag ska vara klar kl 8 när han kommer.


Ingen som vill köpa cyklar har en 16 tums cykel till salu och en damcykel..

Damcykel 28 tum, pris 500kr
16tums barncykel. sadeln behövs bytas. pris 500kr

Kan gå ner i pris vid en snabb affär =)


Jag undrar vart jag har lagt alla höst kläder, vilken av alla lådor vi har de är i, det kan man undra, ska nog försöka mig på att hitta den, det kan ju vara bra att kolla överdragsbyxorna som finns där, för det är bra att ha flera som ombyte till Pontus är lite osäker på om han kan ha dom som finns där =)

Såg en fin jacka på loppisen, men då va den för kort i ärmarna för han, såg som ny ut för 40kr i storlek 122, så han behöver 128 i jacka.

Nä försöka göra det jag har tänkt nu.

hejsvejs

LyckoBingo.com

Senap webbyrå

ForHair.se




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar