tisdag 27 november 2012

Är på sjukhuset över natten

Har de senaste dagarna inte haft ork att sitta vid datorn och skriva några inlägg, har varit trött och febrig. Legat och vilat hela tiden till och från och spelar ruzzle på mobilen och candy sagan på den.
igår hade jag ingen feber, men idag hade jag 38.3, tog tempen under båda armarna för att vara säker, ringde in och fick prata med en sköterska som inte kunde något, hon sa att jag skulle ringa till den avd som jag tillhörde, jag sa ja jag gör ju det. vet inte vad hon höll på med.
Jag fick det bästa rummet som jag fick i somras med ett hörnfönster ser ut mot psyket.

Jag skulle ju ha åkt in för att göra blodprov och träffa läkaren F, men det blev inget med det. Åkte in till avdelningen, tog blodprover, fick en säng medans vi väntade på svaren. Låg och halv sov, en underläkare kom in, en ny, som frågade om allt. Sen sa hon att proverna såg då bra ut, hade ingen feber när de kollade. men de ville att jag skulle vara kvar över natten iallafall.

Underläkaren pratde med överläkaren om mina smärtor i ryggen och i höften som har blivit mer och mer, så de har skickat en remiss till smärtkliniken som ska komma imorgon sa hon, för jag ska inte behöva ha så här ont, för jag blir så begränsad, förstår inte varför inte F har gjort det, när det han har satt in inte har hjälpt direkt, om jag tar morfintabletterna 4st så hjälper de en stund, de tar inte bort smärtan helt men jag kan tex börja med maten och inte ha världens värk. Jag fick ävem 2 andra tabletter som jag ska ta mot smärtan, kommer nu inte ihåg vad det hette, men tror att de kan ha hjälp ryggen lite.

Tog mig en dusch, det va jobbigt, gjorde så jäkla ont, saknade då min duschhjälp patrik...  <3


Jag har sovit halva dagen idag, sen åt jag en fil tallrik med flingor vid 17 och sen somnade jag igen och vaknade vid 20.00, vet inte om jag kan somna inatt, ska se om det har kommit ut nåt nytt avsnitt av mina serier som jag ser. 

Uppkopplingen är inte den snabbaste här just nu.

vet inte när jag får åka hem imorgon, ska som sagt träffa de från smärtkliniken och sen skulle arbetsterapeuten komma förbi, och igentligen så skulle jag få cellgifterna imorgon den sista omgången, men vet inte om jag får den, har inte fått svar på den frågan.
Ska höra med dom igen imorgon.

Nä dags att se en serie innan det blir för sent..


Hejsvejs.


Har gjort den sista utmaningen oxå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar