fredag 2 november 2012

FREDAGEN DEN 2 NOVEMBER

2 november, inte långt kvar till jul, så om en månad ska jag julpynta, vill njuta av julen detta år. granen kommer att komma fram tidigt i år.
Då ska man baka julfika som man inte kommer att äta upp, som pepparkakor, och jag gör alltid ett pepparkakshus, och en del julgodis brukar jag göra..
















Har idag köpt en julklapp, bra att ha börjat lite. Patrik slutade tidigare idag, så när han kom hem åkte vi till stan och tog en lunch på Mc Donalds, tror alla var där och åt idag. Har haft jobbigt att gå idag, ont i ryggen och värk i vänster ben igen, så det var väldigt jobbigt att gå och då var inte humöret det bästa heller kände jag.
Var sen på gamla barnens hus där de har en del kläder på utförsäljning från konkursaffärer, där hittade vi julklappen till Samuel, och så köpte jag en one piece till mig, som jag kan ha när man är hemma, tog en svart.
Sen gick vi till djuraffären som är där, men kom på att man kan köpa billigare kattleksaker i andra affärer.
Gick vidare till godishuset och köpte LITE godis. Det blev lite dyrt....

Min syster Maria ringde idag, hon va på Ullared, hon ska köpa en adventkalender star wars till Pontus där, så jag ska föra över pengar sen för den, tycker att de ska öppna ett Ullared här uppe oxå. Man ska väl vara glad att IKEA ska komma hit.

Skulle vilja åka till IKEA innan jul, att hyra en stor buss kostar ca 9000kr, vi pratade i sommras att kvartersrådet här att kanske hyra en buss och varje person betalar 100kr, det skulle vara en trevlig utflykt, ska ta upp det på vårat möte.

Jag önskar att strålningen som jag gjorde ska göra nån effekt,  är så less på att ha så jäkla ont i ryggen och benet..

Har idag ringt och beställt sjukresan till tisdag och onsdag vägen dit, sen när man ska hem så ska de på sjukhuset ringa. Men nu är det gjort iallafall, skönt att bli hämtad utanför dörren, det kostar lite extra men det får man ta...

Idag blir det lax och potatis till middag, blir en lite sen middag idag, men vi åt lunch vid 13 tiden så den va oxå sen.

Vet inte om jag skrev det igår men har hittat ett klösträd och en kattlåda  med pellets (som jag har hört av Erika är bra) och en kattbur för 650kr men jag vet inte hur klösträdet ser ut för hon hade ingen bild på det.

Killarna håller på att städa sina rum, inga glada miner där kan jag lova..


Ikväll händer väl inte så mycket, ska äta godis hela kvällen har jag tänkt, kanske sticka lite, slå in julklapparna som är köpta 2-3 st, har köpt en one piece till pontus från lager 57, men vet inte om han ska få den nu eller i julklapp har inte bestämmt mig.

Nu är snart maten klar, så jag måste sluta nu.

Ha en trevlig fredagskväll...

Hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar