fredag 16 november 2012

Utmaning 21- Ett annat ögonblick

Ett annat ögonblick är dagens utmaning.  Förra gången skrev jag om något tråkigt, så nu ska jag skriva om något glatt. När Pontus föddes.

Pontus föddes den 28 mars 2006 med ett planerat kejsarsnitt, han låg i säte och ville inte vända på sig när vi var på vändningsförsöket på sjukhuset.

Den 28 mars kl 07.00 skulle vi vara på BB, när vi åkte in hade det snöat jätte mycket, tror att det hade varit snöstorm på natten, och det snöade en hel del när vi åkte in.

På BB satte de nålen, fick en kateter, en tablett upp i rumpan. Sen åkte vi till op salen.

Jag var jätte nervös inför kejsarsnittet, det var något som jag verkligen inte ville göra, så jag var lite förstörd för det.
Men jag hade fått låna en film och en bok  av barnmorskan och Maria hade berättat hur det gick till för hon hade ju gjort det med Rasmus, så jag visste i minsta detalj vad som skulle hända.

Inne i op rummet så fick jag ryggmärgsbedövning, det gick bra, sen avskärmade de så man inte såg något, sen kollade de om man kände något, om det var med en nål eller kall spriten det kommer jag inte ihåg riktigt.
men när jag inte kände något så började de öppna upp mig.

Kl 9.31 kom en "liten" kille ut, först skulle han få heta Noah, men Patrik tyckte sen Pontus. Han vägde 4545g och var 51cm lång.

Patrik och Pontus fick gå till BB rummet medans de sydde ihop mig. Jag blev dit rullad när de var klara med mig.

Detta är ett ögonblick som jag alltid kommer att komma ihåg, ett lyckligt ögonblick, när jag blev mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar