onsdag 28 november 2012

Cellgifter fick jag idag


Min utsikt från sängen.
Onsdag idag. igår sov jag halva dagen och kvällen, så inatt kunde jag ju inte sova, låg och såg serier på datorn och satt och stickade, försökte sen att sova, vilket var omöjligt. Men till slut vid 5.30 så lyckades jag, blev då väckt kl 6 för de skulle ta blodtrycket och temp. Lyckades sen somna om efter en stund, för sköterskan som va in då, tittade på garnet, hon skulle oxå sticka tjocksockar i samma garn så hon pratade om det, så då blev jag ju lite pigg, men som sagt somnade tills lut om tills jag blev väckt igen vid 8 kanske, då skulle de sticka en nål in i venporten och ta blodprover, hann bli lite pigg då oxå, men somnade om tills nästa kom in vid 8.30 och frågade om jag skulle ha frukost, så jag sa om jag kan få det om 10min, hon kom tillbaka efter 5 min med frukosten, satte mig upp och åt lite fil och flingor och drack juice och 2 klunkar av gammalt kaffe, efter det tänkte jag att nu ska jag vila en stund innan jag ska kliva upp.
Då vid 9.30 så kom arbetsterapeuten in, och berättade att sakerna var beställda så de är snart på väg.
Var fortfarande jätte trött, men tänkte att det är lika bra att kliva upp innan nästa kommer in och väcker mig.

Ja läkaren kom ju oxå in där på morgonen hon kom nog efter frukosten men före arbetsterapeuten, så kanske hon var in vid kl 9. Jag hade dåliga blodvärden så jag skulle få blod idag, och cellgifterna..


Lunch idag åt jag lasange, till middag idag åt jag lasange fick idag efterrätt, persikohalvor med glass, tyvärr så smakade persikohalvorna inget bra, blev besviken tycker att persikohalvor är gott annars.

Har nu fått alla cellfifter och detta va den SISTA omgången, och nu håller jag att få blod, snart är den första påsen klar ska snart börja på en till, hade dåliga blodvärden idag.

Sen va en kille förbi från smärtkliniken. Vi satt och pratade om smärtan, och då ska jag ev prova på en grej kommer inte ihåg vad det hette, men man blir inlagd i 4-5 dagar så personalen har koll på en att man mår bra och så, medicinen är narkotikaklassat. Jag sa att om man kanske kan göra det i nästa vecka isåfall, och det tyckte han oxå

han skulle skriva till nån av mina läkare här, så vi får se vad hon säger/tycker om det.

Fick ju 2 andra tabletter igår, och de fungerar bra, fick de även idag, de tar inte bort all värk, men en stor del, det känns som en befrielse =)

Nu har jag inget internet igen, ska försöka få igång det igen så jag kan få iväg inlägget..

igår blev jag klar med utmaningen som var i 30 dagar, tyckte att det var riktigt roligt, vissa saker fick man fundera, funderar på att kanske göra en del, men med andra frågor, hittade några när jag sökte på nätet, ska titta igenom dom om de är roliga, inte för svåra utmaningar, vad tyckte ni?som fick läsa dem?

Håller på med att sticka tjocksockar till G till julklapp, blev klar med en ena socken idag, har börjar med den andra.

Är det nån som vill ha tjocksockar till jul att ge bort, hör av er i såfall om priser, så kan jag sticka, kul att ha något att pyssla med om dagarna.

Denna månad får vi leva snålt, patrik va ju hemma med Pontus i nästan 2 veckor i slutet av november, innan halloween va det, så inte blev det mycket över när räkningarna var betalda, det känns ju så roligt, vi hade tänkt köpa de flesta julklapparna nu, för vi får ju lön sen jag den 27 från fk och patrik den 28, ja efter jul, jippie. Nu vet jag inte om fk betalar ut tidigare innan jul, vi får hoppas på det, annars så är det kört....

nä dags att ta alla mina hundra mediciner, så ska jag försöka få in inlägget, få igång internetet,

hejsvejs



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar